Ce cred românii despre produsele sustenabile
Sondajul, efectuat în rândul consumatorilor români din zona urbană, pe un eşantion de 838 de persoane cu vârsta minimă de 14 ani, arată că aceștia consideră că cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt: diminuarea consumului casnic de apă și energie (32,56%), existența unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%).
Compania Unilever, ale cărei produse sunt prezente în şapte din 10 gospodării la nivel mondial, răspunde aşteptărilor consumatorilor din România, are ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, până în anul 2020, prin folosirea unor materiale mai ușoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile. În același interval de timp, Planul prevede reducerea la jumătate a consumului de apă asociat cu utilizarea produselor Unilever de către consumatori.
"La Unilever, credem că singurul model de business acceptabil în viitorul apropiat este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent în rândul consumatorilor români arată că aceștia sunt tot mai preocupați de adoptarea unui stil de viață mai sănătos, de reducerea facturilor de apă și electricitate, într-un cuvânt – de sustenabilitate. Planul Unilever pentru un Stil de Viață Durabil ne ajută nu doar să le oferim produse sustenabile, ci și să implementăm programe educaționale care îi ajută pe consumatori să identifice acele mici acțiuni ce pot avea un impact pozitiv important asupra calității vieții lor și protecției mediului”, a declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.
Sondajul despre percepția consumatorilor români asupra sustenabilității a mai arătat că:
- 30,51% dintre respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs sustenabil, în timp ce 23,35% spun că probabil nu ar plăti prețul mai mare
- Dintre măsurile pe care le iau consumatorii pentru un stil de viaţă sustenabil, cele mai frecvente sunt, în ordine, reducerea consumului de apă, reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viaţă sănătos prin reducerea consumului de sare, zahăr şi grăsimi, alegerea unor mijloace de transport mai puţin poluante
- 38,56% dintre respondenți consideră că autoritățile sunt cele care dețin cel mai important rol în propunerea de soluții pentru o dezvoltare durabilă, iar 13,77% dintre aceştia cred ca şi companiile au un rol în acest sens
- 17,16% dintre consumatori nu știu dacă produsele pe care le achiziționează sunt sau nu sustenabile
În privința activităților care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, 51,65% dintre respondenți consideră că transportul este cel mai poluant, 41,13% au numit industria și numai 5,19% consumul casnic. Astfel, sondajul arată că publicul român nu conștientizează cât de mult dăunează mediului înconjurător consumul casnic, fie că este vorba de deșeuri, de consumul de apă sau energie electrică. Conform studiilor Unilever1, 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculată de-a lungul întregului ciclu de viaţă, este generată în timpul consumului casnic, și numai 2% în cadrul operaţiunilor de transport.
Sondajul a fost efectuat pentru Unilever South Central Europe în cursul lunii august, de Mercury Research.