Ce-şi doresc angajaţii români din generaţia Y?
Departamentul de Resurse Umane al companiei KeepCalling a derulat în 2014 un studiu detaliat asupra angajaţilor din cele 3 birouri din România, S.U.A. şi Bolivia. Studiul a scos la iveală că angajații din generația Y, care reprezintă în prezent peste 90% din totalul forței de muncă, „caută oportunităţi de dezvoltare personală şi profesională şi îşi doresc să contribuie la succesul unor proiecte motivante şi interesante”, crede Silvana Tatu, Managing Director la KeepCalling.
Ce apreciază tinerii din generaţia Y și ce îi motivează?
Rezultatele studiului arată că angajații din generația Y apreciază cel mai mult la un loc de muncă:
- Activitatea interesantă pe care o desfăşoară
- Programul flexibil
- Stabilitatea
- Proiectele antrenante
- Salariul
Citește și Generaţia Y, mai sensibilă la cadouri decât baby-boomerii
Aspectele care contează cel mai mult pentru angajații generației Y în relația cu superiorii și colegii sunt feedback-ul permanent și recunoaștere în timp real a muncii lor. Acesta este răspunsul dat de 72% dintre respondenți. Răspunsurile se justifică prin dorinţa lor continuă de dezvoltare profesională şi personală, care sunt determinante pentru generaţia Y.
Reputaţia companiei este decisivă în evaluarea gradului de mulţumire faţă de angajator. Implicarea companiei în proiecte sociale, de mediu şi susţinerea comunităţii sunt criteriile în funcţie de care angajatorul este perceput drept „de încredere”, se mai arată în studiul citat.
Citește și Fiecare Generaţie cu jucăria ei!…sau nu
Încurajarea împărtăşirii opiniilor şi ideilor (35%) şi înţelegerea obiectivelor şi direcţiei spre care se îndreaptă compania (29%) sunt, de asemenea, esenţiale pentru a percepe locul de muncă drept un mediu favorabil dezvoltării profesionale.
KeepCalling este o companie internaţională de telecomunicaţii, înregistrată în SUA, Atlanta, care activează pe piaţa internaţională de telefonie din anul 2002 şi are sediul central în Sibiu încă din anul 2003.