Cercul vicios al comunicării: 1 din 2 angajați nu are încredere în management
Studiul „How to improve employee trust in management” a scos la iveală că 52% dintre angajați pur și simplu nu cred informațiile pe care le primesc de la managerii lor. Iar această atmosferă a neîncrederii reprezintă o problemă reală atât pentru angajați, cât și pentru management.
Evident, se impune o întrebare cât se poate de pertinentă: cum este posibil ca angajații să se simtă confortabil lucrând pentru o companie, când ei nu au încredere în informațiile pe care le comunică conducerea? Mai mult, cum pot executivii unei companii să-și motiveze forța de muncă când angajații nu cred nicio informație pe care o primesc de sus?
Citește și Femeile sunt la fel de buni lideri ca bărbaţii. De ce există încă bariere?
Neîncrederea are 3 caracteristici de bază, atrage atenția Bruce L. Katcher:
1. Se autoperpetuează.
Când angajații nu au încredere în management, managementul, la rândul lui, începe să nu mai aibă încredere în angajați. Angajații percep această lipsă de încredere și prăpastia dintre cele două tabere devine din ce în ce mai mare.
2. Este ca un virus.
Pe măsură ce se răspândește, neîncrederea devine din ce în ce mai puternică. Mai mult, odată cu noii angajați pe care îi atrage compania, neîncrederea devine mai mare: colegii noi află de la cei mai mai vechi că nu pot avea încrederea în ceea ce le spune managementul.
3. Este foarte rezistentă la schimbare.
Bruce L. Katcher povestește că unul dintre clienții lui, Senior Manager, i-a povestit până unde poate duce lipsa încrederii: „Singura modalitatea prin care putem să punem capăt neîncrederii este să mutăm toate operațiunile în altă țară și să formăm acolo o nouă echipă, cu noi angajați”.
Ce se poate face?
Bruce L. Katcher vine cu câteva sfaturi care sunt la îndemâna oricărui manager care vrea să aibă o companie productivă și eficientă.
1. Începe să ai încredere în angajații tăi.
Ca neîncrederea să nu se mai perpetueze și să închizi cercul vicios, trebuie să le arăți angajaților că ai încredere în ei. Într-un final, vor simți că încrederea poate fi reciprocă. Acesta poate fi un proces dificil și agonizant de lung. E ca și când nu ai riposta, deși inamicii trag continuu în tine.
2. Nu ține informațiile numai pentru tine.
Mulți Senior Managers le comunică angajaților doar ceea ce consideră ei că trebuie să știe. De cele mai multe ori, informațiile reale, precum planurile de viitor ale companiiei și rezultatele financiare, sunt ținute departe de ochii și urechile angajaților. Și asta fără un argument care să stea în picioare. Atunci, angajații simt că informațiile pe care, într-un final, le primesc au fost cenzurate sau întârziate intenționat.
3. Fii sincer tot timpul.
Dacă angajații tăi simt că au fost duși de nas sau mințiți, cel mai probabil vei pierde încrederea lor pe vecie.
4. Promovează comunicarea față în față.
Angajaților le este foarte greu să aibă încredere în acei Senior Managers pe care nu îi văd niciodată. Este foarte important ca managerii să-și conducă oamenii mergând printre ei.
5. Ascultă-ți angajații și dă-le de înțeles că i-ai auzit.
Angajații devin extrem de neîncrezători atunci când simt că modul în care privesc ei lucrurile sau sugestiile pe care le fac pe anumite subiecte nu sunt ascultate. Este recomandat să le recunoști meritele angajațiilor tăi prin sugestiile pe care le fac, să iei măsuri și să le pui în aplicare și să le spui că ai făcut asta.
Citește și Încrederea dintre angajatori şi angajaţi a murit. Trăiască noua încredere!
Studiul reprezintă o compilație de rezultate pe care Discovery Surveys le-a realizat pentru mai mult de 80 de companii și include punctul de vedere a peste 60.000 de angajați.