CFR Calatori va disponibiliza 2.200 de angajati in 2011
Programul de restructurare prevede ca vor fi disponibilizate 140 de persoane de la unitatile centrale si regionale, 275 din sectorul comercial, 323 din sectorul vagoane, 157 de persoane Tesa din ramura tractiune, in urma introducerii mersului trenurilor cadentat, inchiderea unor sectii si investitii pentru eficientizare companiei si modernizarea materialului rulant.
Potrivit estimarilor companiei, introducerea mersului trenurilor cadentat ar putea aduce in 2011 o economie anuala de aproximativ 400 mililoane lei (100 milioane euro) numai din costurile de exploatare directe, numarul de calatori va creste cu 15%, iar incasarile pe sectiile unde se va introduce mersul cadentat s-ar putea majora cu 20%.
In document este precizat, insa, ca exista riscul unor dificultati in aplicarea traficului cadentat din cauza degradarii continue a infrastructurii feroviare.
Introducerea traficului cadentat va presupune suplimentarea personalului din tren prin recalificarea profesionala a salariatilor din sectorul de exploatare vagoane.
Compania vrea sa cumpere 120 automotoare diesel si 120 rame electrice noi cu 927 milioane euro, un sistem control prin porti acces cu 20 milioane euro si automate de bilete cu 10 milioane euro.
Investitia va putea fi realizata numai daca va fi asigurata o garantie guvernamentala pentru finantare deoarece resursele financiare existente pot asigura numai achizitia de material rulant second hand si adaptate la conditiile de circulatie CFR.
Perioada estimata achizitiei si livrarii celor 240 de automotoare este 2011-2019, astfel ca licitatiile trebuie sa aiba loc in intervalul 2011-2012, iar livrarile sa inceapa in finalul anului 2012 si urmatorii ani, cu densitate de aproximativ 18-20 de unitati pe an din fiecare categorie.
La finele primului semestru, operatorul feroviar avea 15.000 de angajati, cu 2.000 de persoane mai putin fata de 2008.
Compania vrea sa inchida punctele de lucru din Sighisoara, Drobeta Turnu Severin, Oravita, Caransebes si Lugoj, sa transfere intregul personal la depourile de baza si sa inchida19 sectii care inregistreaza cele mai mari costuri per pasager-km si genereaza cele mai mici venituri, si care au posibilitati minime de reabilitare, cum ar fi Bucuresti – Oltenita, Pitesti- Curtea de Arges, Ploiesti Nord – Maneciu, Simeria – Hunedoara si Oravita – Anina.
La elaborarea programului de restructurare si redresare, compania a tinut cont de recomandarile Bancii Mondiale prezentate Ministerului Transporturilor, in vederea realizarii unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat pentru anul viitor, fara pierderi. Programul a fost avizat de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, urmand sa fie prezentat pentru aprobare reprezentantilor FMI, potrivit Mediafax.