Client misterios sau spion?
Persoanele care cunosc activitatea de client misterios se regăsesc într-o măsură mai mare în Bucureşti (32%) sau alte oraşe mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educaţie ridicată, sunt angajaţi şi au venituri în familie care depăşesc 2.000 RON.
Deşi numai 2% din populaţie a lucrat sau lucrează ca mystery shopper, intenţia este semnificativ mai mare: 11% au spus ca ar vrea să desfăşoare o astfel de activitate în viitor. Atât cei care au lucrat deja, cât şi cei care intenţionează să o facă sunt mai degrabă tineri (până în 40 ani) care provin din oraşele mari.
Ce înseamnă pentru români „client misterios”?
36% dintre cei chestionaţi spun că este o tehnică prin care o companie îşi poate „spiona” angajaţii cu scopul de a-i penaliza sau recompensa, în vreme ce un sfert dintre ei afirmă că este o tehnică prin care o companie îşi poate spiona concurenţa sau prin care îşi evaluează serviciile oferite cu ajutorul unor profesionişti care „interpretează” rolul unui client obişnuit.
Rezultatele au fost obţinute dintr-un studiu GfK Omnibus reprezentativ la nivel naţional, pe un eşantion de 1.029 respondenti, atât din mediul rural cât şi din urban. Chestionarul a fost aplicat faţă-în-faţă, în luna august 2012.