Cum să eficientizezi costurile companiei folosind soluții de planificare a resurselor întreprinderii
De curând a fost lansată pe piața din România o nouă soluție ERP care, potrivit reprezentanților companiei producătoare, vrea să devină un jucător de marcă pe piața locală și intenționează să atingă o cotă de piață de 15-20%.
Este vorba de ERP X3 oferit de Sage Group și distribuit în România de Deveho Software Consulting. Produsul se adresează companiilor mici și mijlocii, care au între 5 și 3.000 de salariați.
Unul dintre principalele atuuri pe care reprezentații companiei consideră că le are noul produs îl reprezintă paleta largă de firme pe care acesta o are ca public țintă. ”Avem funcţionalităţi precise pentru companiile de dimensiune medie, un lucru nou pe piaţă, pentru că dacă te uiţi la alte produse, acestea nu acoperă o varietate atât de largă. De asemenea, livrăm o serie de caracteristici care fac proiectele mai uşoare, mai rapide şi cu costuri mai eficiente în companiile în care am implementat soluţia Sage ERP X3, iar acestea sunt diferenţe importante în comparaţie cu alţi competitori”, afirmă Guy Leclercq, Director al Deveho Software Consulting.
”Punctul nostru forte este reprezentat de know-how-ul pe care îl avem în zona companiilor medii şi mici, segment căruia Sage s-a dedicat iniţial. Aici, în România, ne adresăm acestui segment al companiilor mici şi mijlocii, pentru care, spre deosebire de competitori ca Microsoft sau SAP, nu oferim doar software, avem şi metodologia îmbunătăţită în urma feedback-ului de la cei peste 6 milioane de clienţi. Venim cu o soluţie împachetată special, astfel încât companiile să o folosească foarte rapid şi eficient în ceea ce priveşte anticiparea riscurilor”, completează Charly Da Cunha, Area Manager Sage.
Software-ul Sage ERP X3 este web based, ceea ce reprezintă un avantaj important mai ales că permite o implementare precisă şi rapidă, iar informaţiile sunt transmise în timp real. ”Acest lucru este crucial deoarece clientul are nevoie de acces la sistemul informaţional pentru a monitoriza şi îndeplini activităţile”, mai precizează reprezentantul Sage.
Pentru primul an, reprezentanții companiei speră să obțină un venit de 250.000 euro, iar pe viitor să atingă o cotă de piaţă cuprinsă între 15 şi 20%. Totuși, pentru a atinge cota de piață vizată, noul produs trebuie să ia fața atât softurilor dezvoltate de companii locale, cât și soluții produse de marile companii de software precum Microsoft sau SAP.
”Cum ne putem diferenţia de jucătorii mari, ca Microsoft, de exemplu? Platforma Sage ERP X3 este dedicată companiilor medii şi mici, însă dacă o companie progresează şi are nevoie să mărească baza de utilizatori, noi putem să facem acest upgrade. Soluţia Sage ERP X3 funcţionează la fel de bine pentru companii cu 5 până la 3.000 de angajaţi, în vreme ce Microsoft are câte o soluţie adaptată fiecărui tip de companie, însă când treci la nivelul următor începi de la zero” susține Charly Da Cunha.
În ceea ce privește lupta cu producătorii locali, Da Cunha susține că principalele avantaje ale Sage ERP X3 o reprezintă expertiza de lider global pe segmentul soluţiilor ERP desitnate companiilor mici şi mijlocii și construirea unei prezențe pe piața locală prin intermediul parteneriatului cu Deveho.
Platforma Sage ERP X3 e foarte intuitivă și este orientată către utilizator. Pentru a folosi soluţia nu este nevoie de cunoştinţe bogate în inginerie, ”trainingul se face numai unor utilizatori cheie, care trebuie să cunoască sistemul, iar, ulterior, aceștia transferă cunoştinţele lor fiecărui utilizator atât cât are acesta nevoie. Astfel, se reduce timpul de implementare al soluţiei, ceea ce înseamnă şi o reducere de costuri” afirmă Guy Leclercq.
Durata de implementare a sistemului depinde foarte mult de dimensiunea firmei, de numărul de angajați pe care aceasta îl are și câti dintre ei vor folosi sistemul. Spre exemplu, implementarea unui proiect foarte complex, realizat de curând de companie, a durat aproximativ 100 de zile, potrivit lui Charly Da Cunha.