Despre dezvoltarea produselor și afacerilor durabile, la How to Web 2013
Evenimentul va explora conceptul central „Să creştem împreună!”, care propune drept subiect de dezbatere dezvoltarea de companii, produse și servicii durabile în sfera tehnologiei, alături de valorificarea contextului local ca punct forte. Participanții vor avea ocazia să descopere aplicații concrete ale tehnologiilor și instrumentelor dedicate dezvoltatorilor web, dar vor avea acces și la prezentări despre tehnologiile viitorului care influențează schimbările de paradigmă sau metodologiile de UX/UI.
În cadrul secțiunilor de început ale fiecărei zile de conferință, prezentările principale vor aborda teme precum inovația și modul strategic în care pot fi dezvoltate companiile de tehnologie pe termen lung, pentru a aduce beneficii durabile atât fondatorilor, cât şi societăţii. Aceste teme vor fi abordate de vorbitori precum Thomas Hartwing (CTO şi Co-Fondator al King.com, una dintre cele mai importante companii de gaming din lume, care se pregătește pentru listarea la bursa din SUA) sau Paul Ford (VP şi CEO SoftLayer, companie de infrastructură achiziţionată de IBM cu 2 miliarde USD la începutul anului).
Adii Pienaar (Co-Fondator şi ex-CEO Woo Themes, liderul mondial în crearea de teme şi plugin-uri pentru WordPress), din Africa de Sud, și Kei Shimada (Director of Business Development la Dentsu), din Japonia, vor urca pe scenă pentru a vorbi despre experiența dezvoltării de inovație și afaceri globale „de la capătul lumii”.
Europa de Sud-Est, izvor de resurse pentru pentru dezvoltarea tehnică a produselor?
Tal Siach (Co-Fondator şi CMO Visual.ly, cea mai mare comunitate de infografice şi vizualizare de date din lume, ce are un centru de dezvoltare în Cluj), Michael Levit (Fondator Spigot, startup ce are centrul de dezvoltare în București) şi Peter Brodsky (fost Director al centrului R&D al SoundCloud din Sofia) vor participa într-un panel în care vor dezbate opțiunea companiilor de a folosi resursele umane din zona Europei de Sud-Est pentru dezvoltarea tehnică a produselor lor.
Experienţa utilizatorilor în folosirea unui produs sau serviciu este fundamentală pentru succesul unui produs tech la nivel global. Despre acest lucru vor vorbi Alex Hunter (CEO Rushmore, de asemenea fost director al departamentului de marketing online al Virgin Group global) şi Ştefan Szakal (CEO şi Co-Fondator X3, cel mai apreciat studio de creaţie din România).
Pe partea de tehnologie, Philipp Kandal (Co-Fondator şi CTO Skobbler) şi Simon Stewart (Software Engineer Facebook si membru de bază al echipei ce dezvoltă Selenium) vor vorbi despre big data, rolul testării automate şi inovațiile Facebook pentru Android.
Tehnologiile şi instrumentele practice pentru programatorii web vor fi dezbătute pe larg într-un panel de discuţii din care vor face parte Martyn Davies (Developer Evangelist al SendGrid şi specialist in APIs), John Webb (Marketing Director for Startups and Developpers la Rackspace) şi Michael Wawra (Developer Evangelist la Twilio).
În încheierea conferinței, Christopher Martin (Senior Manager al Bosch) va susține un discurs despre tehnologiile viitorului, deschizând astfel orizontul asupra a ceea ce ne putem aștepta de la discuţiile despre zona de tehnologie din anii ce vor urma.
Premii de 20.000 de dolari
Pe parcursul celor două zile, scena a doua a conferinței va găzdui discuții despre finanțarea afacerilor aflate la început de drum, în compania reprezentaților unor acceleratoare de afaceri și fonduri de investiții active în regiune, precum Sitar Teli (Managing Partner, Connect Ventures), Jure Mikuz (RSG Capital), Mihai Sfintescu (3TS), Jon Bradford (Managing Director, TechStars), Carlos Espinal (Partner, Seedcamp), Dylian Dimitrov (Eleven Startup Accelerator) sau Lyuben Belov (LAUNCHub).
În paralel cu How to Web 2013 se va desfăşura o nouă ediţie a Startup Spotlight, competiţie şi program de mentorat adresat celor mai inovatoare 32 de start-up-uri din regiune. În cadrul programului, echipele participante vor avea acces la workshop-uri dedicate, sesiuni de mentorat, întâlniri private cu investitori și specialiști, precum și la premii în valoare totală de 20.000 USD, ce vor fi câștigate în urma evaluării proiectelor și a pitch-urilor ce vor fi susținute pe scenele How to Web.
Agenda detaliată a evenimentului, lista tuturor vorbitorilor confirmați și detaliile despre achiziționarea biletelor pentru conferință sunt disponibile la http://howtoweb.co. Echipele de antreprenori inovatori care îşi doresc să participe la Startup Spotlight pot aplica online la http://startupspotlight.co, până pe 20 octombrie. Participarea la competiţia şi programul de mentorat pentru startup-uri este gratuită pentru cei 32 de finalişti care vor fi selecţionaţi de un juriu format din experţi internaţionali.