După 13 ani de domnie, Coca Cola pierde primul loc în topul celor mai valoroase branduri din lume
Apple a urcat pe primul loc în acest an, cu o valoare a brandului estimată la 98,3 miliarde de dolari, în creştere cu 28% faţă de anul trecut, informează Mediafax. Pe locul secund se găseşte Google, marcă evaluată la 93,3 miliarde de dolari, cu 34% mai mult decât în 2012.
Coca-Cola, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial, a căzut de pe prima poziţie până pe locul 3. Brandul Coca-Cola a crescut în valoare cu 2% în ultimul an, la 79,2 miliarde de dolari.
Top 10 este dominat de companii din sectorul IT. Locul al patrulea revine grupului IBM, cu o valoare a brandului de 78,8 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu 59,54 miliarde de dolari.
Locul şase este ocupat de General Electric (46,9 miliarde de dolari), urmat de McDonald's (42 miliarde de dolari).
Următoarele două poziţii revin unor giganţi din industria IT: Samsung este pe locul 8, cu un brand evaluat la 39,6 miliarde de dolari, urmat de Intel, cu 37,2 miliarde de dolari. Cele două companii au făcut schimb de locuri faţă de raportul din 2012. Locul al zecelea revine mărcii Toyota, evaluată la 35,3 miliarde de dolari.
Rezultatele complete le găsiți aici.