Este România o țară care apreciază luxul sau nu? Află răspunsul la Luxury & Aspirational Brands 2012
În contextul scăderii semnificative a puterii de cumpărare în ultimii 3 ani și a scăderii vânzărilor în majoritatea sectoarelor de activitate, din ce în ce mai multe branduri de lux își fac simțită prezența pe piața din România. De asemenea, majoritatea categoriilor din FMCG încearcă să-și mărească profitabilitatea prin lansarea de produse noi cu valoare adaugată mare. În aceste condiții, ne punem câteva întrebari: Mai este România considerată o piață emergentă? Este România o țară care apreciază luxul sau nu? Care sunt cele mai dorite branduri în România?
Principalele teme care vor fi dezbătute în cadrul conferinței sunt:
- Specificul pieței de lux din România, după 3 ani de criză;
- Specificul comportamentului consumatorului pe diferite categorii de produse de lux;
- Branduri de lux vs. branduri aspiraționale;
- Strategii de marketing de succes pentru branduri de lux sau extensii premium de brand;
- Targetarea și alegerea celui mai eficient mix de comunicare;
- Elementele care pot ajuta la construcția unui brand de lux de la branding până la serviciile de vânzare și post vânzare, precum și mecanisme de loializare.
Evenimentul este structurat în 3 paneluri care aduc laolaltă oameni cu experiență din mai multe zone de expertiză: cercetare de piață, strategie de marketing, branding, media, evenimente, consultanță, etc.
Panelul introductiv pune accent pe înțelegerea culturii românilor și a atitudinii lor vizavi de lux și pe evoluția jucătorilor din această piață în ultima perioadă. În acest panel își vor expune punctul de vedere reprezentanți din media, cercetare și consultantă care au o viziune de ansamblu asupra pieței de lux din România, atât a consumatorilor, cât și a mărcilor prezente: Alice Mihai (Business Development Director, ISRA Center), Ionuț Bonoiu (Redactor Șef, Forbes Romania), Dinu Bumbacea (Advisory Partner, KPMG) și Marian Marcu (Managing Partner, Novel Research).
Cel de-al doilea panel al conferinței face pasul de la realitățile pieței la nivel macroeconomic la modele concrete de business ale unor branduri premium sau de lux, din diferite domenii de activitate: retail, FMCG, servicii, fashion, exemplificând prin strategiile de marketing diferite. De asemenea, vom vedea ce contează cel mai mult pentru un brand de lux: inovația, povestea din spate, brandingul sau strategia de comunicare. Invitații din acest panel sunt: Ștefan Liuțe (Strategy Director, Storience), Călin Herțioga (Senior Consultant, Interbrand), Mikael Fredholm (CEO, World Class International), Alina Tudose (Managing Director & Head of Strategy, CohnandJansen JWT) și Lorina Sereș (General Manager, Azay România).
Ultimul panel merge pe firul roșu al conferinței de la nivel macro la specificul activității de marketing în acest domeniu, abordând un alt subiect la fel de important pentru business-urile care operează pe piața de lux: targetarea publicului țintă, de la identificarea și atragerea lui, la folosirea celor mai eficiente modalități de comunicare și, nu în ultimul rând, a celor mai relevante mecanisme de loializare. Vor acoperi aceste subiecte cu studii de caz concrete din activitatea lor: Adrian Pascu (Brand Manager, Porsche România), Dana Petcu (Country Manager, Dior România) și Raluca Mihălăchioiu (General Manager, The Public Advisors).
Informații complete despre eveniment și despre înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toți cei care se înscriu până la data de 25 septembrie 2012 este disponibil un preț de tip early bird.