Mai mult decât o carte, un instrument de lucru
Din scrierea Iulianei Stan nu a rezultat un volum pe care să-l citiți și apoi să-l puneți în raft, ci este o carte care trebuie să stea pe birou, să vă însoțească, să vă dea teme de reflecție, este un partener care declanșează un proces de devenire organizațională. Practic, este un instrument de lucru.
Cartea se adresează organizaţiilor şi oamenilor care muncesc în companii, dar adresabilitatea acesteia merge până la orice persoană care vrea să înveţe despre sine, despre comportamente sociale, despre lucruri care se fac şi lucruri care nu se fac, despre dezvoltare personală, despre nevoia de învăţare continuă sau despre acceptare.
Alinierea, conceptul de consultanţă pe care Iuliana Stan îl implementează pe piaţa locală, este definit în carte prin „modul cum facem ceea ce avem de făcut, într-un fel în care integrăm tot ce avem mai bun/mai util din resursele noastre – oameni, inteligenţă, strategie, viziune, tehnologie, aspiraţii, viitor, frustrări, temeri, valori, principii, presiuni, provocări şi multă, foarte multă, subiectivitate. Aliniere înseamnă conducerea subiectivităţii, nu obiectivizarea diversităţii”.
„Realizarea alinierii organizaţionale este o profesie cu normă întreagă şi cu foarte mult lucru peste program, igienică pentru o organizaţie care se vrea a fi performantă sau care îşi propune să fie de referinţă. Este activitatea care pune laolaltă competenţele cu oamenii, obiectivele cu principiile de acţiune, strategiile cu comportamentele. A genera, ca organizaţie sau ca om, acele comportamente care îţi susţin viziunea sau menirea înseamnă a alinia”, explică Iuliana Stan modul de lucru în proiectele de aliniere, care sunt, în viziunea ei, procesele care pot face diferenţa între o organizaţie care va reuşi şi una care nu va putea creşte.