Mai multe locuri de muncă și consum ridicat după reducerea TVA
"Reducerea TVA va scădea cu siguranţă evaziunea din zona restituirii TVA şi va permite, de asemenea, restaurantelor și furnizorilor serviciilor conexe, inclusiv celor din zona comenzilor de mâncăruri, produse alimentare şi catering, să efectueze angajări noi şi să plătească mai bine personalul existent, în același timp ducând la o îmbunătăţire în ansamblu a calității serviciilor", a declarat Dragoş Cristea, Sales Manager, HelloHungy România.
Gospodăriile din România alocă circa 70% din venitul lor consumului de produse alimentare și băuturi, cifră ce reprezintă cea mai mare rată din Europa. Creşterea activității economice în București și în alte orașe mari din România susține o rată de creștere bună a serviciilor de livrare a produselor alimentare, care aproape s-a dublat între 2012 – 2013, cu o medie a comenzii curente online de 70
de lei.
Românii din marile orașe comandă mâncare cel puțin o dată pe săptămână, fie pentru birou (40%) sau pentru acasă (60%). Piața totală a serviciilor şi produselor alimentare din România este de 13 miliarde de euro, iar livrările online şi mobile deţin o cotă de peste 0,2%, cu venituri anuale de aproape 3 milioane de euro.
După reducerea TVA, restaurantele și serviciile de catering vor fi în măsură să-şi îmbunătățească timpii de livrare și ingredientele utilizate şi va creștere, de asemenea, calitatea serviciilor per ansamblu. Acestea vor duce, totodată, la o creștere semnificativă a veniturilor, care vor permite tuturor furnizorilor de servicii să se extindă rapid și, de asemenea, să-şi majoreze discounturile.
Citește și: Informaţiile „din interior” ne fac să luăm decizii mai proaste
"Reducerea TVA-ului pentru produsele alimentare va duce la o creştere semnificativă a consumului și ocupării forței de muncă, dând un impuls economiei. Pe lângă avansul general al pieței, va exista, de asemenea, o creştere a satisfacției angajaţilor. Vom fi capabili să îmbunătățim şi mai mult ofertele speciale oferite clienților noștri corporativi, iar îmbunătățirea calităţii serviciilor oferite acestora va însemna o modalitate mai bună de a creşte gradul de satisfacţie a angajaţilor la locul de muncă. În acelaşi timp, discounturile mai mari vor oferi companiilor posibilitatea de a acoperi mai uşor cheltuielile legate de mesele oferite angajaţilor", a declarat Dana Lemnaru, Digital Marketing Manager, HelloHungy România.
HelloHungry, deţinător al BGmenu.com, este cel mai mare serviciu de comenzi de mâncare şi catering din Bulgaria, cu peste 500 de restaurante înscrise în reţea şi 50.000 de clienți anual. HelloHungry a intrat pe piaţa românească în 2014, după ce a achiziționat jucătorii locali Quicky.ro și Oliviera.ro, concentrându-se în primă instanţă pe piața comenzilor de mâncare din București.