Mașinile low cost, viitorul industriei auto?
Inaugurată în 2004 de Dacia Logan, faimoasa gamă Entry de autoturisme low cost produse de Renault generează 40% din vânzările grupului francez. Modelul cel mai bine comercializat, 4x4 Duster, bate chiar toate recordurile în acest sens. Împreună cu aliatul sau Nissan, Renault pregătește un autoturism de 5.000 de euro, apoi de 3.000 de euro. În fața acestei reușite, concurenții companiei franceze, care au luat în derâdere strategia ei, dezvoltă, la rândul lor, vehicule ieftine.
E adevarat, scrie La Tribune, au încercat și alții să cucerească lumea cu autoturisme accesibile ca preț. Spre exemplu, Fiat, care în 1997 a lansat modelul Fiat Palio, urmat de Siena sau Strada (pick-up). Dar gama nu s-a bucurat de un succes real în America de Sud, piața de desfacere a acestor mașini, produse în Brazilia (470.000 de unități anul trecut). Departe însă de conceptul unei game universale precum Entry de la Renault (953.000 în 2012).
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro