Românii mănâncă ciocolată Rom, se dau cu Axe și visează la mașini Ferrari
Ferrari, Jack Daniel’s, Axe, Durex, Stella Artois, Heineken, Harley-Davidson, Rom, Porsche şi Zara sunt mărcile care conduc cea de-a doua ediţie a clasamentului.
Lansarea celei de-a doua ediţii a topului celor mai fascinante branduri pentru români a avut loc joi, 19 iulie, în cadrul unui eveniment special organizat de revista Biz la Forza Rossa Caffe cu brand manageri, bloggeri şi jurnalişti.
“Constatăm o dinamică mai mult decât interesantă de la un an la altul. Unele mărci au strălucit mai puternic în 2012 comparativ cu 2011 şi au împins la baza topului mărcile care nu au «fascinat» la fel de mult în acest an”, arată Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Topul de fascinaţie nu are legătură cu puterea mărcii în piaţă, din acest motiv în top nu întâlnim întotdeauna cele mai bine vândute sau mai influente branduri.
“Am realizat acest studiu pentru că am vrut să vedem în ce constă fascinaţia pe care unele branduri o exercită asupra noastră. Rezultatele studiului de anul acesta ne reconfirmă faptul că românii continuă să viseze!”, spune Marta Uşurelu, acţionar majoritar şi redactor şef al revistei Biz.
În 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atât definirea fascinaţiei în percepţia consumatorilor, cât şi măsurarea indexului de fascinaţie pentru o serie de branduri cunoscute. În 2012, Unlock a reluat cercetarea, de această dată vizând doar măsurarea indexului de fascinaţie, construit pe baza informaţiilor colectate în cadrul studiului iniţial.
Ediţia Branduri Fascinante 2012 a fost realizată pe un eşantion reprezentativ urban, de 600 de respondenţi, prin metoda intervievării telefonice (chestionare CATI). Respondenţii au evaluat brandurile din câte 4 categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o serie de atribute pragmatice şi emoţionale, definitorii pentru fascinaţie. În urma acestei evaluări, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinaţiei, iar rezultatele au fost compilate într-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012, prezentat în acest raport. În cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de mărci, în funcţie de fascinaţie şi notorietate: branduri cu notorietate mică şi puţin fascinante, branduri cu notorietate mare dar puţin fascinante, branduri cu notorietate mică dar foarte fascinante şi, în sfârşit, branduri cu notorietate mare şi foarte fascinante.