Romanii, mari amatori de mesagerie instant, nu si de plati online
Utilizatorii din celelalte state participante la studiu prefera sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani. Cand vine vorba de tranzactii online, doar 13% dintre internautii romani din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe Internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.
Internetul e pentru divertisment
In Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video.
Si in acest caz exista diferente intre consumatorii romani si cei din alte tari. Utilizatorii globali ai Internetului urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa doar 19% dintre ei descarca fisiere video. De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre internauti asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).
Tranzactii online
In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal. In Romania situatia este foarte diferita, tranzactionarea pe Internet aflandu-se la un nivel relativ redus.
Socializare
Retelele sociale si comunitatile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site. In orasele Romaniei popularitatea retelelor sociale este mai mica, dar totusi 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventeaza macar o data pe luna.