Soluţii inovatoare propuse de elevii bucureşteni pentru promovarea României
Scopul competiției este de a mări gradul de conștientizare a tinerilor privind conexiunile dintre globalizare, antreprenoriat și abilitățile și competențele de care ei au nevoie pentru a fi competitivi și a reuși în economia de piață. Elevii au propus 20 de soluţii inovatoare de promovare a României, cu buget redus, folosind resurse importante ale României: produsele tradiţionale, serviciile de resurse umane şi destinaţiile turistice. Punctele vizate pentru promovarea României au fost Statele Unite, China şi Uniunea Europeană.
Echipa câștigătoare, care a impresionat juriul prin originalitate și gândirea critică, a propus ca soluție la tema de lucru promovarea Deltei Dunării către țările Europei Centrale fără ieșire la mare şi au gândit oferte pentru familii, satisfăcând dorinţele tuturor membrilor familiei (pescuit, plajă, plimbări cu barca), inclusiv prin alte activități opționale – echitație, excursii ghidate la Pădurea Letea, Insula Şerpilor, Lacul Sărat. Echipele de pe locurile 2 și 3 au ales să promoveze traseul Transfăgărăşan către turiștii străini din statele europene, respectiv mierea, ca alternativă dulce sănătoasă, către China.
În selecţia câştigătorilor, juriul a urmărit ca soluţiile elevilor să fie originale, fezabile, să aibă o strategie de comunicare corectă şi să specifice resursele necesare implementării soluţiei.
Din juriul competiţiei au făcut parte Cătălin Giurgiu – consultant voluntar Vodafone România şi Lucian Grămescu de la Junior Achievement România, care au şi acordat echipelor consultanţă pe parcursul dezvoltării soluţiilor.
Evenimentul educațional s-a derulat la Colegiul Economic A. D. Xenopol din Bucureşti ca parte a programului european Global Enterprise Project, derulat la nivel local de Junior Achievement România în parteneriat cu Vodafone România. În cadrul programului, în perioada martie – mai, au loc sesiuni de consultanţă la clasă în cadrul programului JA de antreprenoriat „Compania” la care participă 20 de consultanţi voluntari Vodafone care le acordă elevilor de liceu din 13 licee din Braşov, Bucureşti, Buzău, Craiova, Ploieşti, Sibiu suport în implementarea produselor şi servicilor pe care le vor pilota până la finalul anului şcolar.
Ţările participante în program la nivel european: Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Suedia.