Tinerii angajati permit accesul angajatorilor la datele personale
Raportul PwC este intocmit pe baza unui sondaj la care au raspuns 10.000 de angajati si 500 de specialisti in resurse umane din intreaga lume. Compania anticipeaza ca aceasta modalitate de monitorizare a datelor personale ale angajatilor va deveni din ce in ce mai folosita de firme in urmatorii 10 ani ca urmare a intrarii pe piata muncii a Generatiei Y (cu aproximatie, cei nascuti intre 1980 si 2000). Studiul arata ca generatia mai tanara este mult mai deschisa in privinta accesului angajatorilor la datele lor personale, 36% dintre cei chestionati declarand ca ar fi dispusi sa-si dea acordul pentru folosirea acestor date.
Aceste informatii ar putea fi folosite de angajatori pentru a intelege mai bine ce anume ii motiveaza pe angajati, ratiunile pentru care si-ar schimba locul de munca si factorii care ar putea duce la imbunatatirea conditiilor de munca din perspectiva angajatului.
„Intocmai precum retailerii si firmele de publicitate folosesc datele consumatorilor, monitorizand activitatile acestora online si conturile de social media pentru a personaliza experienta de consum, organizatiile ar putea incepe in curand sa utilizeze datele personale ale angajatilor (cu permisiunea acestora) pentru a personaliza si anticipa chestiuni legate de performanta si retentie. Acest tip de analiza de date ar putea include si monitorizarea in timp real a sanatatii angajatilor, cu sfaturi proactive privind mentinerea si imbunatatirea sanatatii pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat Horatiu Cocheci, liderul echipei de Servicii de Consultanta pentru Resurse Umane, PwC Romania.