Cum să-ţi organizeţi activitatea la birou înainte de vacanţă
În general, concediile se planifică timp de câteva săptămâni sau chiar luni. Ne facem rezervare la hotel, ne cumpărăm bilete de avion mai ieftine, stabilim itinerariul, îl modificăm, mai facem câteva cumpărături şi aşa mai departe. Însă, înainte să închidem valiza şi să le spunem la revedere colegilor de serviciu, trebuie să gândim o strategie de plecare, potrivit unui articol publicat pe siteul workingmother.com.
Spune-i şefului perioada în care pleci şi avertizează-l că nu vei putea răspunde la mail sau la telefon. E bine să vorbeşti cu un coleg să-ţi ţină locul cât timp eşti plecat şi nu e rău să-i dai câteva indicaţii de care ar putea să aibă nevoie. Colegul tău are şi el treaba lui, aşa că e bine să nu-l încarci foarte tare sau, dacă se poate, să mai rogi câţiva colegi să se ocupe de anumite lucruri. Lasă-le o listă cu nume şi datele de contact, dacă crezi că vor avea nevoie. Dă-le indicii despre oamenii externi cu care colaborezi şi despre proiectele tale.
Prioritizează-ţi proiectele. Poate vrei să termini raportul acela înainte de vacanţă, însă dacă nu e urgent, lasă-l să aştepte şi ocupă-te doar de sarcinile cu deadline. Nu strică să-ţi faci şi o listă cu ce ai de făcut după ce te întorci. Dacă ai foarte multe de făcut, încearcă să mai faci câteva ore suplimentare până la concediu. Toată munca asta în avans îşi va uşura treaba după ce te vei întoarce. Setează-ţi mailul să trimită automat notificări care anunţă plecarea ta în concediu.
Fă-ţi ordine pe birou. Nu e nimic mai deprimant decât să te întorci în vacanţă şi să-ţi găseşti biroul în dezordine, plin de dosare şi hârtii stivuite în grabă. Pune documentele importante într-un loc pe care nu ai cum să-l uiţi şi spune-le şi colegilor de ele.