De ce generația Y va cumpăra doar online
Previziunea de creştere a pieţei de comerţ electronic este 33-35% în acest an. Acum piaţa este estimată la aproximativ 1,3-1,5 miliarde de euro, prin urmare, până la sfârşitul anului ar putea ajunge foarte aproape de 2 miliarde de euro. Creşterea se datorează în principal faptului că marii retaileri au intrat sau vor intra şi ei puternic pe acest segment. Anul trecut a făcut acest pas Carrefour, iar anul acesta, după magazinele de fashion precum Zara, Il Paso, şi Ikea şi-a deschis magazin online.
De altfel, piaţa viitorului pare a fi cea a cumpărăturilor online. În România, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, faţă de 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, în România, din 10 consumatori digitali, doar 6 se informează online, dar cumpără din magazin, 3 cumpără online după ce s-au informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adică este în principal interesat de caracteristicile tehnice şi de atitudinea socială şi etică a companiei producătoare a bunurilor/serviciilor pe care intenţionează să le achiziţioneze, potrivit unui studiu Ernst&Young România dat recent publicităţii.
„La nivel global două treimi dintre consumatori sunt acum consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În Romania, procentul este acum de numai 41%, însă pe măsură ce generaţia Y accesează niveluri de venituri superioare, acest tip de consumatori va „prelua” şi piaţa locală.
Mai mult, hypertasker-ii digitali, consideraţi cumpărătorii viitorului, sunt cei mai sofisticaţi şi mai exigenţi dintre cumpărătorii digitali. De aceea, producătorii şi furnizorii de servicii din România încep să acorde atenţie mediului online, ca parte a unei abordări integrate omnichannel, atât din punctul de vedere al prezentării ofertei lor, cât şi al promovării”, a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.