Pierzi prea mult timp la locul de muncă? Te învățăm să fii eficient!
1. Fă o listă cu ce ai de rezolvat! Când vii la birou în fiecare zi, fă o listă cu ceea ce ţi-ai propus și încearcă să termini întreaga listă , la sfârșitul zilei. Începe cu o listă mică și realistă. Asigură-te că acorzi prioritate sarcinilor, în funcție de importanța lor. Când întâmpini dificultăți de concentrare, focusează-te pe sarcinile de joasă intensitate, cum ar fi imprimarea ceva sau arhivarea unor fișiere. Aşadar, poți rămâne productiv, chiar dacă concentrarea este scăzută. Nu uita să revizuieşti lista în timpul zilei, pe măsură ce apar noi sarcini.
2. Opreşte-te din verificarea e-mailurile la întâmplare! Notificările care apar pe ecranul computerului îi fac pe mulţi să verifice inboxul în mod constant. Acest lucru te poate face sa pierzi timpul, deoarece nu mai eşti concentrat asupra a ceea ce lucrai, înainte de a primi e-mailurile. Dacă nu aştepţi un e-mail foarte important, ar trebui să programezi anumite momente pentru a verifica e-mailurile, cum ar fi dimineața, după masa de prânz, apoi după-amiaza. Același lucru este valabil pentru mesajele venite pe telefoane sau mesajele vocale.
3. Spune NU multi- taskingului! Dacă îţi verifici e-mailurile în același timp ce lucrezi la un anumit proiect, atunci va dura mai mult timp pentru a finaliza ambele sarcini, decât dacă le-ai rezolva pe rând. Vei pierde timp. Motivul este că multi- taskingul împarte atenția între sarcini și acordând mai puțină atenție, ai nevoie de mai mult timp pentru a termina. Concentrează-ti atenţia asupra unui singur proiect, la un moment dat și treci la urmatorul când ai terminat.
4. Fă o împărţire corectă a timpului de lucru! Grupează activitățile similare și nu sări de la o activitate la alta fără să ajungi la rezultatul propus. De exemplu, poţi folosi dimineaţa pentru a răspunde tuturor e-mailurile din ziua precedentă și după aceea, poţi stabili întâlniri sau convorbiri telefonice. Ulterior, poţi lucra la un anumit proiect și în cele din urmă, poţi verifica din nou e-mailurile. Nu uita că atunci când grupezi activități similare, creierul tau funcţionează mai rapid!