Vrei să impresionezi la noul loc de muncă? NU exagera!
Iată ce trebuie să faci, potrivit unui post pe LinkedIn:
1. Nu vorbi, doar ascultă!
Atunci când ajungi într-un loc de muncă nou, simți un impuls (absolut natural) să-i arăți angajatorului cât de capabil ești. Nu face asta! Nu vrei să-ți începi prima zi de muncă ca angajat nou și să pleci de acolo ca cel care le știe pe toate. Te afli în perioada de învățare, așadar ține-ți gura închisă!
2. Ia notițe despre noii colegi.
Exact ăsta este sfatul: să notezi într-un carnețel informații despre noii tăi colegi. De regulă, primul instinct este cel care ne salvează din multe situații. Așadar, l-ai cunoscut pe Mihai și se pare că este „control freak”. Scrie asta.
3. Înțelege ierarhia.
În cadrul unei organizații, există mai multe ierarhii. Află care sunt structurile formale, dar și cele informale. În fiecare companie există cam aceleași personaje: bârfitorul de serviciu, cel care dă din coate ca să ajungă manager, cel care are cele mai bune perfomanțe etc.
Citește și Perioada de probă. Ce calități îți trebuie să impresionezi șefii
Încearcă să înțelegi stilul de lucru al fiecăruia dintre ei și cum funcționează ei ca indivizi pentru că vei avea nevoie de aceste informații în momentul în care vei avea nevoie de ajutor pentru un proiect.
4. Nu vorbi despere sex, religie sau politică.
Șeful tău chiar nu trebuie să știe cu cine ai votat la ultimele alegeri. Chiar dacă ai păreri documentate, este mai bine să-ți păstrezi o atitudine diplomată.
5. Răspunde la o întrebare cu o întrebare.
Cum ești cel mai nou în companie, colegii tăi vor dori să te descoasă imediat. Răspunde-le succint sau, de ce nu, fii tu cel care pune întrebări!
6. Păstrează misterul.
Este bine ca până și cele mai nesemnificative detalii care țin de viața ta personală, cum ar fi numele animalului tău de comanie, să rămână o informație pe care să nu o împarți cu ei. Aceasta este o perioadă în care tu înveți despre noii tăi colegi și nu invers!
7. Socializează, dar nu prea mult.
Nu te grăbi să-ți adaugi noii colegi pe Facebook. Îi vezi de luni până vineri, cel puțin opt ore în fiecare zi. Nu uita că, de cele mai multe ori, cu cât cunoaștem mai multe lucruri despre oamenii cu care lucrăm, cu atât riscăm să găsim motive pentru care să-i disprețuim sau să-i judecăm. Așadar, keep it professional.
8. Stabilește-ți obiective.
Ce anume vrei să faci la noul loc de muncă? Stabilește-ți trei obiective clare și verifică mereu stadiul în care te afli. În momentul în care cele trei luni vor trece și activitatea ta va fi evaluată, nu uita să iei cu tine și documentul cu cele trei obiective și ce ai făcut, practic, ca să le atingi.
9. Echilibrul, cuvântul de ordine.
Da, este tentant să vrei să-ți impresionezi șeful încă din prima zi de muncă stând peste program. Dar, dacă nu ești atent, toate lucrurile legate de job pe care le faci pentru că ești un angajat responsabil și pentru că îți place ceea ce faci se vor transforma în așteptări din partea superiorilor tăi.
Citește și Cum să-i impresionezi pe cei din jurul tău
Dacă vrei să ai viață lungă la noul de muncă, nu-i învăța prost. Vrei să ai și viață personală, nu-i așa? Mai mult, nu te suprasolicita pentru că, în câteva luni, nu vei mai avea energie să duci la bun sfârșit toate lucrurile pe care ți le-ai propus.
10. Asul din mânecă.
Dacă ai un talent (sau o calitate) care ar putea să aducă plusvaloare companiei tale, nu-l arăta și celorlalți până când nu ești sigur că este momentul și locul potrivit. Iar un astfel de exemplu este atunci când îți prezinți activitatea din ultimele luni!