Suntem creativi sau nu mai suntem deloc
Creativitatea este ceea ce educația și antreprenoriatul trebuie să cultive pentru a genera ulterior competitivitate. Doar astfel putem concura cu roboții care până în 2030 vor înlocui sute de milioane de joburi. Nu învățând „cunoștințe”, ci cultivând valori precum gândirea independentă, colaborarea și lucrul în echipă, grija pentru ceilalți, manifestările artistice, creativitatea. E ceea ce ne va diferenția major de purtătorii de inteligență artificială care sunt capabili să execute orice sarcină repetitivă mult mai repede și mai bine. Dar nu pot reitera comportamente creative.
Creativitatea este ingredientul-minune necesar în toate mediile – în business, în antreprenoriat, în inovație, în educație, în leadership –, un fel de caleidoscop cu nenumărate fațete care ți se descoperă cu fiecare repunere în lumină. Tot așa l-am abordat și noi, din perspectiva mai multor specialiști din domenii diverse, care au explicat fiecare cum se vede creativitatea din zona sa de acțiune.
Finalmente, concluziile converg către aceeași idee – dincolo de valul de schimbări pe care le generează aceste transformări, de reorganizarea pe care o impun în mai toate domeniile de activitate, de reconsiderarea multor paradigme de relaționare, de gândire și de simțire –, e firesc ca aceste comportamente creative să fie în centrul tuturor manifestărilor tocmai pentru că creativitatea e semnul umanității noastre profunde. Și cea mai sigură sursă generatoare de valoare adăugată muncii, profesiei și vieții noastre.
Citește și: În căutarea sinelui pierdut
Articol preluat din numărul 244/februarie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.