Interviu în exclusivitate cu Bogdan Comănescu, „Speakerul Anului 2012”
Joi, 13 Decembrie 2012, ai câștigat titlul de „Cel mai bun speaker al anului 2012” la evenimentul București Business Days. Cum te simți?
Cum am spus și pe Facebook, mă simt onorat și recunoscător. Onorat fiindcă titlul este o dovadă de încredere din partea organizatorilor evenimentului și a participanților. Recunoscător fiindcă titlul a venit în urma a 520 de voturi primite din partea celor care sunt pasionați să își construiască o viață mai bună. Le multumesc tuturor din suflet!
Cum se acordă acest titlu?
Au fost aleși 15 cei mai buni speakeri din România pe baza evaluării făcute de o echipă a Business Days, specializată în Public Speaking. S-au avut în vedere repere precum: calitatea discursului, vocea, aspectul, relevanța și utilitatea subiectului. Apoi cei 15 Speakeri au fost votați, on-line de publicul Business Days și de publicul lor curent. Anul acesta, pe baza a 2.963 de voturi și a evaluărilor, ne-am calificat patru concurenți pentru acest titlu: Diana Vitan, Lorand Szasz, Andy Szekely și eu.
Cu ce subiect ai participat anul acesta?
Am ales un subiect care îi interesează foarte mult pe cei care participă la astfel de evenimente de afaceri pentru a-și găsi motivația și calea către o viață mai bună. S-a numit ”Secretul simplu” și a fost despre cum reușesc 2% dintre oamenii de pe glob să dețină peste 50% din averile de pe glob. Despre cum ajunge cineva în Top 2% și cum îl privesc ceilalți, despre ”termostatul” din creierul nostru, numit auto-respect, și despre rolul standardelor în viața noastră.
Ai emoții când vorbești în fața a sute de oameni?
În primele 20 de secunde, da. După aceea, se produce conectarea cu publicul și totul devine o plăcere, mai ales dacă ceea ce spui este util celor care ascultă.
Cum ajunge cineva să nu mai aibe emoții în fața unui public larg?
Cred că este același lucru dacă vorbim în fața a 10 oameni sau 800 de oameni. Este vorba despre setarea mentală cu care te ”urci pe scenă”. Dacă te ”urci pe scenă” cu gândul să faci o impresie bună, ești obsedat de ceea ce crede publicul despre tine și, în mod natural, ești foarte emoționat. În schimb, dacă vorbești cu intenția de a ajuta, de a aduce ceva bun în viața celor care te ascultă și de a coopera cu ei, nu ai emoții.
Cum definești tu un bun Speaker?
Un bun Speaker este un amplificator al gândurilor și emoțiilor publicului său. Este un om care își înțelege foarte bine publicul, îl respectă și își dorește să îi fie cât mai util. Este un om care reușește să catalizeze motivația și acțiunea în mintea și inima celorlalți. Restul aspectelor ”matematice”, să le spunem așa, sunt mai puțin importante. Părerea mea!
Ce planuri ai pentru 2013?
Evident am o serie de planuri legate de compania pe care o conduc și de succesul clienților cu care lucrez. Asta poate însemna peste 1.500 de persoane care vor învăța lucruri noi și eficiente. Plănuiesc să public o nouă carte despre motivarea oamenilor și despre sistemele de motivare din organizații. O carte care va fi, sper eu, de mare utilitate specialiștilor din HR. Și, nu în ultimul rând, să reiau un proiect foarte drag mie: publicarea articolelor pe cariereonline.ro, mai ales că unele dintre cele deja publicate au depășit 7.000 de citiri.
- 22 de ani de experienţă naţională şi internaţională în Vânzări, Marketing, Managementul Vânzărilor şi Dezvoltare Comercială
- 1990 – 2005 Agent de Vânzări, AM, Director de Vânzări, Director de Marketing şi Vânzări în companii naţionale şi internaţionale
- 2005 – 2012 Director General Academy Accor Services România
- Proiecte de dezvoltare comercială în India, Bulgaria, Cehia, Moldova, Ungaria, Polonia, Germania, Austria, Franţa şi Maroc
- Autor a peste 30 de articole de publicate în reviste de specialitate şi co-autor al cărţii: MAXIM – Psihologia Motivării Forţei de Vânzări
- Fondator al CNDV România