Patru cărţi care vă invaţă cum să ajungeţi un antreprenor de succes
1. În „Afacerile, dezbrăcate”, Sir Richard Branson ne împărtăşeste secretele carierei sale în business şi ne dezvăluie adevărul despre cele mai riscante, geniale şi îndrăzneţe afaceri ale sale. Descoperiţi de ce a încercat Virgin să se măsoare cu unul dintre cele mai mari superbranduri internaţionale, cum Virgin Mobile USA deţine recordul pentru compania care a generat cel mai rapid încasări de peste un miliard de dolari (depăşind Microsoft, Google şi Amazon) şi cum Richard este singura persoană din lume, care-a reuşit să contruiască, de la zero, opt companii cu afaceri de mai multe miliarde de dolari, în opt sectoare de activitate diferite.
Ce calităţi caută Richard Branson la oamenii pe care-i angajează? Cum gestionează o criză? Care sunt antreprenorii pe care-i admiră cel mai mult? Aflaţi adevărata poveste din spatele succesului Virgin Blue în Australia; ce s-a întâmplat, de fapt, atunci când Richard a vrut să preia banca Northern Rock; şi de ce crede el că toate companiile trebuie să colaboreze cu guvernele, pentru a lupta împotriva încălzirii globale şi pentru a investi în viitorul planetei.
„Poate că cei îndrăzneţi nu trăiesc pentru totdeauna, însă fricoşii nu trăiesc deloc”, a afirmat Richard Branson.
Cartea a apărut la Editura Publica şi costă 55 de lei.
2. În „Cum am reuşit”, 40 de antreprenori de succes explică modul în care au reuşit să învingă sorţii şi să-şi transforme visurile în realitate. Descoperă cum s-au hotărât ce să facă, în ce mod au început şi cum au găsit banii necesari. Aceştia destăinuie însă şi îndoielile pe care le-au avut, cum au făcut greşeli stupide şi s-au confruntat cu frustrări copleşitoare pe parcurs. Cea de-a doua ediţie actualizează poveştile lor, dezvăluind ceea ce s-a întâmplat în continuare şi cum, în majoritatea cazurilor, aceştia şi-au vândut în cele din urmă afacerile şi au câştigat milioane.
Îndrăzneaţă, încurajatoare şi motivantă, dacă ai visat vreodată să înfiinţezi propria ta afacere, „Cum am reuşit” ţi se adresează ţie.
Cartea a apărut la Editura C.H. Beck şi costă 31, 90 de lei.
3. Cel mai mare consultant de investiţii al secolului al XX-lea, Benjamin Graham a îndrumat şi a inspirat oameni de pretutindeni. Concepţia lui Graham cu privire la „investiţiile bazate pe valoare” – care-i apără pe investitori de erorile grave şi îi obişnuieşte să elaboreze strategii pe termen lung – a făcut din „Investitorul inteligent” biblia pieţei bursiere încă de la prima ei apariţie, în 1949.
De-a lungul anilor, evoluţia pieţei a dovedit temeinicia strategiilor recomandate de Graham. Păstrând textul originar al lui Graham, ediţia de faţă include un comentariu actualizat aparţinând lui Jason Zweig, cunoscut jurnalist specializat în pieţe de capital, a cărui perspectivă ţine seama de realităţile pieţei actuale, trasează o paralelă între exemplele date de Graham şi ştirile senzaţionale referitoare la piaţa financiară actuală şi îi ajută pe cititori să înţeleagă mai bine modul în care trebuie aplicate principiile lui Graham.
Vitală şi indispensabilă, această ediţie a „Investitorului inteligent” este cea mai importantă carte pe care o veţi citi vreodată cu privire la modul în care vă puteţi atinge obiectivele financiare.
Cartea, apărută la Editura C.H. Beck, costă 89, 90 de lei.
4. Antreprenor, venture capitalist, blogger și guru în afaceri, Guy Kawasaki a abordat timp de mai bine de un sfert de secol, noțiunea de afaceri, într-o manieră mai puțin convențională. Trendurile îndoielnice, teoriile superficiale, jargonul excentric, precum și neroziile evidente și neglijența în afaceri, toate aceastea, autorul le taxează cu ireverențiozitate și umor. Pe toți cei care aleargă cu frenezie după următoarea mare lovitura în afaceri doar pentru a se izbi de un eșec răsunător, Guy Kawasaki îi sfătuiește să revină la realitate – „Realitatea în afaceri”, carte apărută de Editura Amsta Publishing.
Autorul a creat un ghid complet pentru antreprenorii care doresc să construiască și să administreze acele organizații extraordinare care trec testul timpului și care ignoră cu succes toate capriciile efemere ale business-urilor. „Realitatea în afaceri” este un volum indispensabil în care autorul a strâns, a adus la zi și a dezvoltat cele mai bune articole apărute pe celebrul său blog de business, în inimitabilul și originalul său stil cu care abordează lumea afacerilor.
Provocatoare, extrem de folositoare și amuzantă, această carte vă va arăta de ce Guy Kawasaki este atât de iubit de cititorii săi de pe tot Globul. Cartea costă 49 de lei.