4,2 milioane de euro alocate de Petrom în proiecte sociale, în 2011
În domeniul educaţiei, în 2011, Petrom a alocat peste 280.000 euro pentru reabilitarea şi dotarea a 20 de unităţi şcolare din opt judeţe: Argeş, Olt, Teleorman, Dâmboviţa, Bacău, Vrancea, Galaţi şi Buzău, de care beneficiază aproximativ 6.000 de elevi şi profesori. Totodată, printr-o contribuţie de 17.000 de euro la proiectele Asociaţiei Ateliere fără Frontiere, 18 unităţi şcolare au fost dotate cu calculatoare şi imprimante.
De asemenea, peste 9.500 de elevi şi 900 de profesori au fost implicaţi în proiectul eco-civic Şcoala lui Andrei. Dintre aceştia, 400 de elevi şi 15 profesori au fost premiaţi cu participare în Tabăra din Ţara lui Andrei, unde au învăţat cum să fie cetăţeni responsabili. În cadrul aceluiaşi proiect, Petrom a oferit finanţare în valoare totală de 55.000 de euro pentru implementarea a 11 proiecte propuse de elevi, care vizează rezolvarea unor probleme ale comunităţilor din care provin.
Nu în ultimul rând, compania a premiat şi susţinut în drumul lor spre performanţă peste 250 de tineri olimpici în cadrul proiectului Olimpicii Petrom, iar printr-o colaborare cu Fundaţia Leaders, 480 de elevi de liceu din 11 judeţe au participat la cursuri pentru dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare şi lucru în echipă. În beneficiul studenţilor, Petrom a colaborat cu Aspire Academy pentru un program dedicat leadership-ului, antreprenorialului şi inovaţiei, de care au beneficiat 40 de studenţi.
1.600 de poveşte de succes ale medicilor din România
Sănătatea a rămas şi în anul trecut unul dintre domeniile de interes pentru Petrom, 9,5 milioane de români având acces la servicii medicale de urgenţă în urma implementării reţelei de telemedicină la care compania a contribuit prin programul „Acces la Viaţă”, iniţiat în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi Fundaţia pentru SMURD. Implicarea companiei în acest proiect a început în 2010, printr-o investiţie de 450.000 euro pentru extinderea reţelei de telemedicină de urgenţă şi a continuat în 2011 cu sponsorizarea Fundaţiei pentru SMURD cu trei ambulanţe (în valoare de 200.000 euro), şi finanţarea unor burse de specializare oferite către doctori. În cadrul campaniei „Doctore, eşti un erou!”, au fost înscrise peste 1.600 de poveşti de succes ale medicilor din România, iar cei trei câştigători au beneficiat de cursuri de specializare în valoare de 24 000 de euro.
100.000 de copaci plantaţi în 2011
Prin implementarea proiectelor de mediu, în 2011 au fost plantaţi peste 100.000 de copaci pe 21 de hectare din şapte judeţe ale ţării în cadrul acţiunilor de plantare din Ţara lui Andrei. Partener a fost Asociaţia MaiMultVerde, iar contribuţia Petrom a fost de aproximativ 400.000 euro. În domeniul dezvoltării comunitare, 23 de soluţii pentru comunităţi locale au fost finanţate de Petrom cu 115.000 de euro, în cadrul proiectelor înscrise pe platforma ţaraluiandrei.ro.
“De cinci ani Petrom derulează proiecte care urmăresc să răspundă nevoilor comunităţilor din România. Ultimele studii efectuate în domeniul responsabilităţii sociale ne arată că suntem pe drumul cel bun, că oamenii apreciază proiectele noastre, le susţin, se implică în derularea lor şi simt că îi reprezintă. Şi asta pentru că în tot ceea ce facem, parteneriatul este în centrul acţiunilor noastre. Angajamentul nostru faţă de comunităţile în care operăm şi faţă de societatea românească nu se opreşte aici şi vom continua să încercam să găsim acele iniţiative care să genereze valoare adăugată şi să aducă beneficii pe termen lung. Nu în ultimul rând, îi vom avea mereu alături pe colegii din Petrom care sunt principalii ambasadori ai acţiunilor noastre”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relaţii comunitare Petrom.
Peste 900 de voluntari Petrom au participat în acţiuni de plantare, ecologizare sau campanii sociale, iar peste 1.500 de angajaţi au redirecţionat 2% din impozitul pe venit către organizaţiile neguvernamentale din România în 2011. De asemenea, peste 400 de copii provenind din zone defavorizate au primit cadouri din partea angajaţilor Petrom în cadrul campaniei “Fii şi tu Moş Crăciun”.