DHL România și Danone PDPA, premiate la Gala Green Business Index 2012
« De trei ani, monitorizăm prin GBI tranziția companiilor din România, către economia verde. Creșterea numărului de companii înscrise în Green Business Index în 2012, precum și rezultatele evaluarilor anuale dovedesc că, în ciuda stadiului incipient, există premise pentru dezvoltarea economică durabilă și în țara noastră.» a declarat Raluca Fiser, președintele Asociației Green Revolution.
Proiectul multianual Green Business Index (GBI) este singurul instrument gratuit de evaluare a responsabilității față de mediu a companiilor din România conform standardelor ISO 14001 și ISO 14031, de monitorizare a inițiativelor verzi din sectorul de afaceri românesc și de asistență și formare pentru îmbunatățirea performanței de mediu.
GBI 2012, dominat de IMM-uri
Anul acesta, numărul de companii înregistrate în GBI a depășit 300. Preponderente în GBI 2012 au fost întreprinderile mici și mijlocii, cu 44% din total, urmate de companii mari, cu 40%. Microîntreprinderile dețin cea mai mică pondere, de 16%.
Două treimi dintre participantele de anul acesta sunt prezente pentru prima oară în proiect. Sectoarele de activitate ale companiilor din Green Business Index 2012 sunt extrem de diverse, pe primele locuri fiind energia, transportul și managementul deșeurilor, urmate de industria alimentară, industria auto, construcții, sectorul financiar-bancar și cel hotelier.
Companiile evaluate la ediția 2012 a proiectului GBI au furnizat informații referitoare la perioada de raportare a anului 2011.
Beneficiile economice și financiare ale dezvoltării sustenabile
Statisticile GBI 2012 arată că mediul de afaceri românesc nu percepe încă implementarea unei strategii de dezvoltare durabilă ca pe un beneficiu. Majoritatea companiilor nu înțeleg deocamdată relația „win-win” între protecția mediului prin prevenire și precauție și avantajele economico-financiare.
Astfel, aproape 70% dintre firmele participante la GBI 2012 nu au cuantificat avantajele implementării strategiei de dezvoltare durabilă.
«Ne dorim ca anul 2013 să continue schimbarea în mentalitatea agenților economici din România, astfel încât aceștia să înțeleagă impactul lor asupra mediului, indiferent de dimensiunea economică, și să-și asume pe deplin responsabilitatea față de mediu. În acest fel sperăm să întâlnim din ce în ce mai rar companii care declară că activitatea lor nu are tangență cu mediul. » a declarat Raluca Fiser, președintele Asociației Green Revolution.