Experiențe care schimbă perspective. Cum sprijină Agrii și Asociația Ascendis formarea copiilor din programele World Vision

Educația elevilor trebuie să se întâmple și în afara orelor de la clasă. Pentru elevii din programele World Vision România, organizație care sprijină educația copiilor din zone defavorizate, taberele educaționale reprezintă o șansă de a învăța altfel: prin joc, prin experiențe practice și prin descoperirea propriilor emoții.
Printre companiile care susțin aceste inițiative se numără și Agrii România, care a sprijinit formarea elevilor din programul „Vreau în clasa a 9-a”. Copiii au participat la programe de training în zona de digital, analiză de date, fake news, siguranța în mediul online, în cadrul unor tabere organizate de World Vision, iar formarea a fost facilitată de trainerii Asociației Ascendis.
„O treime din populația țării noastre se confruntă cu riscul de sărăcie și excluziune socială. Fără educație, copiii rămân captivi în sărăcie. Doar accesul neîngrădit la educație le poate schimba viețile. Agrii România a înțeles importanța educației în mediul rural și oferă sprijin necondiționat acestor copii. Împreună schimbăm generații”, a spus Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Totodată, Agrii susține un număr de 16 copii din programul „Vreau în clasa a 9‑a”, program prin care adolescenții proveniți din familii cu resurse limitate sunt susținuți să își continue studiile liceale și să își atingă potențialul maxim de dezvoltare.
O parte a punctelor de lucru ale Agrii se află în comunități defavorizate, iar pentru companie și pentru angajații companiei din aceste regiuni colaborarea cu World Vision a venit ca un pas natural.

„Apreciez foarte mult faptul că atunci când întrebăm colegii unde ar fi nevoie de implicarea noastră, apar imediat inițiative. Așa am descoperit și direcția de investiții în sfera liceelor agricole”, a explicat Mirela Mateiași, HR Director, Agrii România.
Dincolo de finanțarea formării elevilor în tabere și de susținere unor burse, implicarea Agrii a inclus și participarea directă a angajaților. Managerii de depozite și colegii din echipele administrative identifică nevoi în comunitățile unde compania are puncte de lucru, iar printre inițiative s‑au numărat burse pentru liceeni, strângeri de jucării și cărți, programe de mentorat sau vizite educaționale.
„Trebuie să recunoaștem că agricultura nu are cea mai bună reputație. E asociată cu munca fizică grea, de câmp. Însă agribusinessul de astăzi arată complet diferit. Se folosesc drone, hărți digitale, teste de sol, tehnologii avansate care țin cont de sustenabilitate și protecția mediului. Fermierii au acces la date satelitare și aplicații care îi ajută să ia decizii inteligente. Agricultura este deja un domeniu digitalizat, al inovației. Investim pentru a schimba această percepție, iar pentru noi este important ca atunci când pornești cu cineva la drum, să construiești pe termen lung”, a adăugat Mirela Mateiași.
O parte dintre elevi au vizitat sediul central al Agrii în București
Din acest motiv, compania a început încă din 2019 parteneriatul cu World Vision, în linie cu una dintre cele cinci valori ale Agrii: comunitatea. Compania a susținut de‑a lungul anilor campaniile World Vision de tip letters to Santa, strângeri de jucării sau cărți, sau chiar acțiuni directe în localitățile unde Agrii are depozite.
Pentru că agricultura este un domeniu în plină transformare, Agrii a dorit să le arate elevilor latura sa modernă. Grupuri de câte 10 copii au vizitat sediul central din București, unde au descoperit ce înseamnă contabilitate, controlling, zona tehnică și chiar au experimentat un fel de „job rotation” și au făcut și un tur ghidat al Capitalei. Alți elevi au mers pe teren alături de specialiști pentru a înțelege aplicat tehnologia folosită în agricultură.
„Țin minte prima întâlnire cu elevii din program, când au venit de la Iași la București. Pentru mulți, bucuria a fost simplul fapt că au zburat pentru prima dată cu avionul. Erau fascinați. Experiența aceasta i‑a marcat și i‑a motivat să privească altfel viitorul”, povestește HR Directorul Agrii.
Copiii au învățat să comunice mai bine și să lucreze în echipe
În tabere, prin activitatea „erupția vulcanului” și jocurile pe echipe din cadrul programelor de formare susținute de trainerii Ascendis, elevii au fost provocați să își dezvolte abilități „soft”.
„Anul acesta, am organizat pentru copii webinarii despre siguranța în mediul online și am organizat sesiuni de instruire în tabere educaționale. Atât la webinarii, cât și în programele de formare din tabere, copiii au fost provocați de către traineri să comunice, să colaboreze și să ia decizii împreună, iar aceste abilități îi vor ajuta indiferent de parcursul de carieră pe care îl vor alege”, a explicat Claudiu Gologan, fundraiser al Asociației Ascendis.
Mirela Mateiași crede că, treptat, tot mai multe companii vor avea inițiative prin care să ofere experiențe inedite copiilor din zonele defavorizate, pentru că noile generații de angajați sunt mult mai interesate de a produce schimbări de impact în societate.
Agrii investește anual zeci de mii de euro în astfel de programe, cu dorința de a crește treptat sumele și de a extinde beneficiile și către profesori, precum și către studenți.
„Ce mi‑aș dori pentru viitor este să extindem proiectul și către profesori, dar și către studenți. Îmi amintesc că, în facultate, am avut profesori formați în Olanda, care aplicau metode de învățare prin descoperire și rezolvarea de probleme. A fost o experiență extraordinară și cred că ar fi minunat să o aducem și în liceele agricole din România”, a concluzionat Mirela Mateiași.
CITEȘTE ȘI: Tineri care intervin unde educația nu ajunge | Ideile noilor generații
Sursa foto: Agrii România

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 300 | Septembrie 2025