Heineken anunţă câştigătorii programului de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi”
Programul de responsabilitate socială este gândit ca unul pe termen lung şi a fost lansat anul trecut în fiecare oraş, fiind menit să aducă o contribuţie importantă în rândul comunităţilor locale, în Constanţa şi Miercurea Ciuc. Interesul manifestat de instituţiile publice şi ONG-uri şi rezultatele obţinute au determinat continuarea şi extinderea programului anul acesta şi în oraşele Târgu Mureş şi Craiova. Pentru a implementa cele mai relevante proiecte pentru locuitorii din cele patru oraşe, programul presupune, în mod concret, susţinerea financiară a câte două proiecte
„Heineken pentru Comunităţi” se înscrie în Agenda de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” care este un program global iniţiat în 2010, pentru o perioadă de 10 ani. Acesta acoperă toate ariile de activitate ale companiei producătoare de bere şi o ajută să îşi atingă obiectivul de a-şi desfăşura activitatea în România în mod eficient şi responsabil. Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” este susţinerea comunităţilor locale în care Heineken îşi desfăşoară activitatea, prin investiţia în programe relevante pentru acestea.
Evaluarea proiectelor înscrise în program a fost realizată de un juriu independent care a desemnat câştigătoare o instituţie publică şi şapte organizaţii nonguvernamentale:
- Asociaţia Sănătate şi Speranţă cu proiectul – „Minte sănătoasă în corp sănătos!” şi Fundaţia Comunitară Mureş cu proiectul – „MureşOnBike – Parcări pentru biciclete” (pentru Târgu Mureş);
- Asociaţia Vasiliada cu proiectul – „Tineri pentru Comunitate” şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale cu proiectul – „Bursa Comunitară de Afaceri Sociale Heineken” (pentru Craiova);
- Crucea Roşie Română – Filiala Constanţa cu proiectul – „Parteneriat în sprijinul comunităţii” şi ADAPTO – Asociaţia pentru Promovarea Egalităţii între Tineri cu proiectul – „O hartă accesibilizată a oraşului Constanţa” (pentru Constanţa);
- Asociaţia Transilvania Vie cu proiectul – „Ciucul virtual – promovarea potenţialului turistic şi îmbunătăţirea imaginii oraşului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade” şi Serviciul de Ambulanţă judeţean Harghita cu proiectul – „Primul ajutor în cazuri de urgenţă” (pentru Miercurea-Ciuc).
La nivelul celor patru oraşe, în cadrul programului s-au înscris 55 de proiecte din partea unor instituţii publice şi 49 de organizaţii nonguvernamentale cu sediul în oraşele Târgu Mureş, Constanţa, Craiova şi Miercurea Ciuc. În ceea ce privesc proiectele înscrise, opt proiecte vizează exclusiv domeniul social, nouă vizează exclusiv aspecte de dezvoltare culturală, cinci proiecte privesc exclusiv domeniul turismului, patru proiecte au ca obiect domeniul mediului, trei proiecte au ca obiect domeniul educaţiei, trei cuprind exclusiv aspecte din domeniul sănătăţii, un proiect este destinat dezvoltării durabile, un proiect vizează domeniul sportului şi 21 sunt mixte.
Proiectele câştigătoare au primit o finanţare de 50.000 de lei fiecare
Cele opt proiecte câştigătoare din cele patru oraşe au primit o finanţare în valoare de 50.000 de lei fiecare. Suma obţinută este destinată implementării proiectelor conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor are loc între 1 iulie – 31 decembrie 2012, iar în această perioadă finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către o comisie independentă de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de peste cinci ani în evaluarea de proiecte. Totodată, membrii juriului au evaluat independent unul de celălalt fiecare proiect în parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare şi în strictă conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de către finantaţor în ghidul evaluatorului, comunicat participanţilor.
„Minte sănătoasă în corp sănătos!”
Printre obiectivele proiectului „Minte sănătoasă în corp sănătos!” al Asociaţiei Sănătate şi Speranţă se numără informarea populaţiei din Târgu Mureş cu privire la importanţa unui stil de viaţă sănătos şi angajarea celor interesaţi în activităţi sportive care au efect asupra reducerii stresului, creşterii sănătăţii fizice şi a calităţii vieţii în general.
La rândul său, Fundaţia Comunitară Mureş şi-a propus prin proiectul său, „MureşOnBike – Parcări pentru biciclete”, crearea unui număr de până la 300 de locuri de parcare pentru biciclişti în locaţiile propuse de cetăţenii din Târgu Mureş, realizarea unei platforme online prin care să continue şi pe viitor acest proiect după finalizarea finanţării precum şi creşterea comunităţii de biciclişti din Târgu Mureş.
Planuri de afaceri sociale
Proiectul „Tineri pentru Comunitate” al Asociaţiei Vasiliada din Craiova îşi propune organizarea unor programe de training pentru tinerii adulţi cu iniţiativă şi spirit înteprinzător din Craiova, cu scopul dezvoltării abilităţilor de identificare şi soluţionare a problemelor comunitare. Finalitatea programului de training constă în înfiinţarea şi coordonarea de către aceşti tineri a unei organizaţii non-guvernamentale cu scopul dezvoltării de programe comunitare.
Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale intenţionează ca prin proiectul său, „Bursa Comunitară de Afaceri Sociale Heineken”, să înfiinţeze un mecanism durabil de finanţare a întreprinderilor sociale din Craiova şi comunele limitrofe. În cadrul acestui proiect vor fi realizate planuri de afaceri sociale, pentru implementarea cărora vor fi atraşi potenţiali investitori şi va fi organizată o şedinţă de tranzacţionare a afacerilor sociale. De asemenea, va fi implementată o platformă virtuală de tranzacţionare.
Campanie de testare a hipertensiunii arteriale
Proiectul „Parteneriat în sprijinul comunităţii” dezvoltat de Crucea Roşie – Filiala Constanţa şi-a stabilit ca obiectiv realizarea unei campanii de informare, sensibilizare şi conştientizare a comunităţii locale cu privire la riscul major reprezentat de tratarea superficială a hipertensiunii arteriale. De asemenea, va fi organizată şi o campanie de testare şi control a acesteia.
ADAPTO – Asociaţia pentru Promovarea Egalităţii între Tineri şi-a propus prin proiectul său, „O hartă accesibilizată a oraşului Constanţa”, crearea unei hărţi care să includă accesibilizările existente în spaţiile şi zonele turistice din Constanţa. Harta va fi disponibilă atât în format fizic cât şi online și va reprezenta un material util atât persoanelor cu nevoi speciale din comunitatea locală cât şi turiştilor.
Îmbunătăţirea imaginii de oraş turistic şi cultural a municipiului Miercurea Ciuc
Asociaţia Transilvania Vie a propus proiectul „Ciuc-ul virtual – promovarea potenţialului turistic şi îmbunătăţirea imaginii oraşului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade”. Acest proiect are ca obiectiv îmbunãtãþirea imaginii de oraº turistic ºi cultural a municipiului Miercurea Ciuc ºi promovarea acestuia prin intermediul tehnologiei tururilor panoramice 360 de grade. Comunitatea din Miercurea Ciuc va fi implicatã în creºterea atractivitãþii ofertei turistice ºi conºtientizarea comunitãþii locale asupra importanþei resurselor culturale ºi turistice.
Nu în ultimul rând, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Harghita urmăreşte prin proiectul său, „Primul ajutor în cazuri de urgenţă”, predarea unor cunoºtinþe de prim ajutor de bazã, formarea unor persoane care sã poatã acorda primul ajutor ºi educarea populaþiei cu privire la modul de folosire a numãrului de urgenþã 112.