Șapte pași pentru minimalizarea riscurilor într-un start-up
Iată o serie de sfaturi publicate pe entrepreneur.com care te-ar putea ajuta să faci exact asta.
În primul rând trebuie să știi din ce surse îți vei finanța afacerea. Ai bani puși de-o parte? Poți accesa un împrumut? Trebuie să îți iei un job paralel pentru a susține afacerea?
Fii realist în privință estimărilor. Orice nouă afacere necesită o anumintă perioadă de timp pentru a deveni profitabilă. Încearcă să estimezi cât mai corect când acest lucru se va întâmpla și calculează cum te vei descurca cu cheltuielile pâna atunci.
Încearcă să obții venituri din afacerea ta înainte de a fi nevoi să închiriezi un spațiu mare pentru desfacere. Ai putea să apelezi la vânzări directe, e-commerce sau ai putea închiria un mic spațiu în interiorul unui magazin deja existent.
Alegeți un model de business de succes. Doar pentru că fondatorii Groupon nu avea nicio idee de unde vor obține bani la momentul lansării afacerii și au reușit să transforme businessul într-un succes nu înseamnă ca și tu trebuie să faci același lucru. Identifică o modalitate de a obține venituri încă de la început sau ai putea să transformi o idee geniala într-un eșec.
Încearcă să obții feedback de la potențialii consumatori. E mult mai bine să afli încă din fază incipientă a afacerii dacă produsul tau se va vinde, decât să te trezești că ai investit sume importante într-o idee care nu îti aduce bani.
Fii pregătit să îmbunătățești ideea de la care ai pornit afacerea. O calitate esențiala a unui antreprenor este capacitatea de a identifica problemele din modelul de business ales și de a transforma acele dificultăți în puncte forte.
Nu în ultimul rând ar trebui să iei contact și să interacționezi cu mediul de business. Discuțiile cu alți antreprenori sau găsirea unor mentori te pot ajuta să identifici noi oportunități pentru afacerea ta.