Tips&tricks: Știința din spatele motivației
Susan Fowler este cea care a împărtășit în multe rânduri “tips and tricks” despre modul în care angajații trebuie să fie motivați. De fapt, discutăm despre modul în care managerii și liderii de afaceri își pot susține mai bine angajații. Ea discută diferența dintre angajamentul, satisfacție și motivație. Acestea trei, legate în timp, înseamnând lucruri complet diferite.
În primul rând, Susan Fowler este unul dintre cei mai cunoscți speakeri în domeniul empowerment personal la nivel international. E a fiind aceea care a conturat un sistem de motivare (motivația optima), pe care l-a făcut cunoscut liderilor, managerilor și angajatilor din companii din intreaga lume, în ultimii 20 de ani.
(https://workology.com/ep-21-employee-motivation-susan-fowler/)
Despre ce este vorba când vorbim desprea această “motivație optimă“ a lui Susan? Teoretic este…simplu: află ce anume te motivează pe tine, ca individ și taie de pe listă motivațiile suboptime: recompensa financiară, bonusul, teama de superiori, presiunea exercitată din exterior. Toate acestea vor funcționa o anumită perioadă de timp, apoi motivația ta va scădea, întrucât recompensa pentru task nu mai există.
Susan a descoperit această relație între motivația de a face ceva și recompensa în anii ’90, privindu-l la televizor pe Alfie Kohn, speaker în educație și parenting, vorbind la show-ul Oprah Winfrey despre modul în care școlile și părinții au recurs la recompense pentru a-şi motiva copiii. (http://motivationbook.susanfowler.com/wp-content/thesis/skins/mobile-first/images/sample_chapter.pdf)
„Alfie vorbea despre cum părinții foloseau recompense pentru a-și determina copiii să facă lucruri. De exemplu, dacă un copil nu vrea să citească o carte, îi spui că îi dai un dolar și atunci o va citi. Toate aceste <steluțe de bună purtare> și condiționări strică modul în care copiii trebuie să învețe, dar și comportamentul. Mi s-a părut interesant, așa că am cerut scriptul emisiunii”, spune Susan. Prin urmare, a început să se documenteze, a citit cartea lui Kohn – “Pushed by rewards” și…Și cucerită de subiect, Susan a lăsat în cariera în publicitate și a început să susțină discursuri și seminarii. Despre experiența energiei, a vitalității, a stării de wellbeing, despre satisfacerea nevoilor psihologice de autonomie, conectare și competență etc.
„Cheia este la noi, noi decidem cum ne autoreglăm sentimentele, gândurile, valorile și scopul pentru a ajunge la un efort pozitiv și susținut, în fiecare zi”, conchide, printre altele Susan.
În fond, conectarea face referire la nevoia umană de a ne pasa de ceilalți și de a simți că celorlalți le pasă de noi.