De ce mint angajații atunci când se învoiesc pe motiv de boală
Nici durerile de spate, prejudiciul cauzat de un accident și chiar o intervenție chirurgicală cum ar fi o operație de cataractă sau la șold, NU reușesc să stârnească empatia de managerilor. Doar 37% dintre managerii intervievați consideră viabil motivul pentru a lipsi de la serviciu. Furnizorul de asigurare medicală AXA PPP Healthcare a chestionat 1.000 de proprietari de afaceri, directori generali și directori executivi cu privire la atitudinea lor față de concediul medical al angajaților. Potrivit rezultatelor, gripa este boala cea mai acceptabilă pentru ca angajatul să rămână acasă – chiar dacă a câștigat simpatia a doar 41% dintre șefi.
Bolile mentale, cum ar fi stresul, depresia și anxietatea au fost privite mai mult sau mai puțin cu amabilitate de către manageri. Este îngrijorător faptul că angajații sunt tentați să mintă cu privire la motivul pentru care trebuie să lipsească, în aceste cazuri. Un sondaj realizat în rândul a peste 1.000 de angajați din zona non – executivă a arătat că 40% dintre respondenţi nu ar pune șefului lor adevărul: 7% ar spune şefului lor o minciună dacă ar trebui să lipsească de la lucru pentru o afecţiune mentală și ar invoca dureri de spate, gripă sau răni ușoare( leziuni accidentale), 22% ar suna să se învoiască pentru o răceală, în timp ce 12% ar minți invocând o migrenă.
Realizatorii sondajului spun că atât angajații cât și angajatorii ar trebui să își schimbe obiceiurile, spre binele lor. Ei spun că este mai bine ca angajatul să își ia o zi liberă decât să vină la lucru atunci când nu se simte bine și nu va da randament. Să nu mai vorbim despre faptul că dacă vine la serviciu cu răceală sau gripă există riscul să împrăștie virusul colegilor de muncă.
Când li s-a cerut să explice de ce ar avea rețineri să spună adevărul managerilor lor, 23% dintre angajați au spus că preferă să rămână confidențiale problemele lor de sănătate. Alți 23% au recunoscut că se temeau că vor fi judecați greșit, 15% au spus că le-a fost teamă că nu vor fi crezuți, 7% au spus că s-au temut de reacția managerului lor și 3% au recunoscut că s-ar simți rușinați să dezvăluie adevăratul motiv .
Reprezentantul companiei de asigurări de sănătate, care a efectuat sondajul, a concluzionat că a arăta simpatie și flexibilitate atunci când angajații nu se simt bine este esențial pentru menținerea unei forțe de muncă sănătoase și angajată, care, pe termen lung, înseamnă o afacere mai sănătoasă.