Investiția în programe complete de wellbeing. Pasul strategic pe care companiile nu-l pot ignora în 2025
Pe o piață a muncii în continuă schimbare, companiile din România au început să își reevalueze prioritățile în ceea ce privește relația cu angajații. Acum, mai mult ca niciodată, starea de bine, atât cea fizică, cât și cea mintală, a devenit o componentă fundamentală în strategia de HR, iar deciziile bugetare pentru anul 2025 reflectă această tendință.
Recent, un studiu amplu făcut de Wellhub a investigat nivelul de apreciere al angajaților față de inițiativele de wellbeing la locul de muncă în 11 țări. Obiectivul studiului a fost să arate cât de mult valorizează angajații wellbeingul în companii și de ce, pentru a atrage și reține talentele de top, organizațiile ar trebui să aloce un buget consistent pentru aceste inițiative. Studiul arată că programele de wellbeing contribuie nu doar la sănătatea angajaților, dar și la performanța organizațională, oferind beneficii atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Importanța wellbeingului în percepția angajaților
La nivel global, statisticile sunt clare și puternice. Sunt aspecte relevante, care vorbesc de la sine: angajații au nevoie să se simtă sprijiniți pe plan mintal și fizic pentru a performa și a rămâne motivați la locul de muncă. Fără programe de wellbeing dedicate, companiile riscă să piardă oameni talentați și să se confrunte cu mai multe zile de absență și o fluctuație a personalului mult mai mare.
• 89% dintre angajați vor lua în considerare doar companiile care pun un accent clar pe wellbeingul angajaților atunci când își caută următorul loc de muncă.
• 83% consideră că ar părăsi o companie care nu se concentrează pe starea de bine.
• 66% dintre angajați cred că angajatorii lor ar trebui să contribuie la wellbeingul lor.
• 73% dintre angajați simt că suportul pentru sănătatea mintală și echilibrul viață profesională-viață personală contribuie direct la nivelul lor de satisfacție.
• 88% dintre angajați își valorizează starea de bine la locul de muncă la fel de mult ca și salariul.
• 85% dintre angajați cred că angajatorul lor are responsabilitatea de a-i ajuta să-și mențină starea de bine.
De ce ai nevoie de un program de wellbeing complet pentru angajați pentru bugetul 2025
Pentru a crea o organizație rezilientă și competitivă, wellbeingul ar trebui să fie inclus ca pilon central în planurile de HR și bugetul pentru 2025. Prin alocarea unor resurse dedicate, companiile pot să ofere sprijin concret pentru sănătatea angajaților, promovând un echilibru sănătos între viața profesională și personală. Wellbeingul contribuie la o forță de muncă mai sănătoasă și mai motivată, care poate aduce rezultate tangibile și măsurabile în performanța organizațională.
„Starea de bine a angajaților înseamnă mult mai mult decât sănătate fizică— este despre construirea unui mediu în care oamenii pot prospera cu adevărat. Când angajații se simt bine, produc mai mult, iar companiile sunt și ele bine. Plusul de productivitate obținut prin susținerea programelor de wellbeing este măsurabil. Este cel mai bun moment pentru ca liderii de HR, să prioritizeze wellbeingul echipelor lor. Nu mai este doar un beneficiu—este o necesitate de business pentru a construi o forță de muncă mai sănătoasă și mai rezilientă”, a spus Dan Moraru, Country Lead al 7 card (în curând Wellhub).
Care sunt concluziile studiului
Dacă îți epuizezi echipa, îți pui afacerea în pericol. Așa simplu stau lucrurile. Acceptarea acestui adevăr oferă companiilor un avantaj competitiv real. Un pachet de beneficii orientat spre starea de bine a angajaților nu doar că atrage talente de top, ci și crește profitabilitatea, reducând costurile de gestionare a personalului și sporind productivitatea. Totuși, mulți angajatori sunt încă pe fugă. Angajații — sătui săși sacrifice bunăstarea pentru binele rapoartelor financiare — aleg să plece. Asta îi trimite pe angajatori înapoi pe platformele de joburi, căutând o forță de muncă care, de fapt, vrea să lucreze doar în organizații care le oferă posibilitatea de a prospera atât personal, cât și profesional.
Generațiile tinere sunt motoarele acestei schimbări. Millennials și Gen Z stabilesc un nou standard în materie de așteptări la job și cer programe de beneficii cuprinzătoare, cu accent pe wellbeing. Ei vor ca angajatorii să le îndeplinească nevoile mintale, fizice și financiare. Pentru ei, viața nu se învârte în jurul jobului — jobul ar trebui să le susțină viața. Implicațiile acestei schimbări sunt uriașe.
Angajații nu mai lucrează doar pentru a ajunge la weekend. Companiile trebuie să ofere un motiv solid pentru care oamenii să vină la muncă de luni până vineri. Dacă nu creezi o cultură a stării de bine bine pusă la punct, riști să te confrunți cu o rată mare de fluctuație de personal și cu costurile mari de reangajare și instruire. Pentru a răspunde acestor așteptări, este nevoie de mai mult decât beneficii izolate și inițiative punctuale de wellbeing.
Companiile trebuie să vină cu un pachet de beneficii solid, care include asigurare medicală bună, salarii competitive, condiții de lucru flexibile și programe de wellbeing comprehensive ce acoperă nevoile diverse ale angajaților, indiferent de etapa vieții. Partea bună? Programele de wellbeing sunt foarte flexibile. Starea de bine este interconectată, ceea ce înseamnă că orice intervenție pozitivă poate avea efecte benefice asupra mai multor aspecte din viața unui angajat. De exemplu, meditația nu doar îmbunătățește sănătatea emoțională — o nevoie comună — dar ajută și la un somn mai bun și o concentrare mai bună, esențiale pentru productivitatea la muncă. Orice inițiativă de wellbeing poate crea un ciclu pozitiv care se amplifică cu fiecare pas în direcția îngrijirii personale.
Pentru a face acest proces cât mai simplu pentru liderii de HR, 7card (în curând Wellhub) a dezvoltat un program complet de wellbeing pentru companii, prin care susține implementarea end to end, aliniindu-se astfel misiunii sale de a transforma fiecare companie într-o companie de wellbeing.
Pentru și mai multe descoperiri despre percepțiile angajaților, descarcă întreg studiul și discută cu un specialist în wellbeing pentru a înțelege impactul asupra angajaților și a companiei.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 293