Un program corect de wellbeing ține cont de nevoile psihologice ale angajaților
Un program corect de wellbeing nu ține cont de generații, ci de nevoile psihologice ale angajaților. În companiile foarte mari, alături de CEO, COO, CMO, a luat naștere un nou rol, acela de CWO – Chief Wellbeing Officer. În România, companiile fac pași timizi către proiecte coerente de wellbeing.
„Noi începem programele de wellbeing cu o diagnoză bazată pe Process Communication Model (PCM), care durează aproximativ 2 săptămâni. Identificăm nevoile psihologice ale angajaților, analizăm mixul de generații, de gen, aria de business și apoi, în funcție de profil, facem un mix de acțiuni pe patru axe cheie – sănătate fizică, sănătate psiho-emoțională, sănătate socială și hobby. Companiile în care implementam proiecte de wellbeing fac diferența în piață printr-un grad de retenție mai ridicat, o atractivitate mai mare pentru potențialii angajați, dar și o deschidere mai mare și flexibilitate din partea angajaților curenți”, explică Dana Tudor Tănase, director general Creative & Bright.
Angajații români vor programe de wellbeing în timpul programului de lucru
Angajații români preferă ca programele de wellbeing să se desfășoare în timpul orelor de lucru, iar peste 80% dintre ei declară că așteptările le sunt depășite după participare, conform datelor Creative and Bright.
Din punctul de vedere al gradului de implicare, programele de dezvoltare personală sunt mai populare în rândul femeilor, în timp ce bărbații preferă workshop-urile sau evenimentele ce implică activitate fizică.
Totodată, angajații cu vârste între 21-30 de ani înclină mai mult către activități ce privesc dezvoltarea pasiunilor, spre deosebire de cei de 35-45 ani, care sunt mai atrași de workshop-uri de parenting sau educație financiară.