De ce ne-am mutat într-o clădire „verde″
În 2015, pentru consolidarea operațiunilor din București într-o singură clădire, dar și datorită feedbackului primit de la angajați, Genpact a luat decizia mutării într-un spațiu nou. Și-au propus relocarea și consolidarea într-o clădire clasa A, cu un design modern, şi calitate superioară a finisajelor și a facilităţilor, care să fie un punct de atracție pentru angajați și să întărească imaginea companiei ca unul dintre angajatorii de top din București.
CITEȘTE ȘI: Cea mai înaltă clădire din lume va fi gata în 2017
Au fost efectuate multiple sondaje și focus-grupuri cu angajații, după cum explică Laura Popa, VP Infrastructure Leader Europe, Americas and Africa, Genpact, pentru a defini spațiul ideal pentru grupul-țintă (în cea mai mare parte mileniali). „Din acest motiv am pus accent pe designul modern și prietenos, folosirea intensivă a mediilor digitale, o schemă coloristică proaspătă, soluții ergonomice de mobilier, confortabil și flexibil și, nu în ultimul rând, pe maximizarea luminii naturale”, spune Laura Popa.
În același timp, au renunțat la vechile sisteme de signalistică și comunicare în companie, în favoarea mediilor interactive și digitale.
În afară de aceste cerințe care au venit din partea angajaților, managementul companiei a ținut cont și de o serie de alți factori: de la început au preselectat clădiri clasa A, într-o zonă ușor accesibilă transportului metropolitan (primordială fiind proximitatea față de metrou), care oferă un număr suficient de locuri de parcare. Calitatea designului și execuției a fost, de asemenea, un factor principal. „Ne-am dorit o clădire care încorporează cele mai moderne tehnologii, o clădire verde care să contribuie la reducerea amprentei de carbon și, nu în ultimul rând, o clădire 100% Genpact”, explică Shibu Nambiar, Chief Operating Officer Latin America, Europe & Africa Genpact.
CITEȘTE ȘI: MENTORAMA. Compania matură după investiții se cunoaște
Aproximativ 2.800 de angajați s-au mutat în noul spațiu de lucru. Procesul de relocare a fost o provocare logistică, spune Shibu Nambiar, pentru că angajații au plecat acasă vineri seara din vechiul sediu, iar luni dimineață au revenit la lucru într-un spațiu cu totul nou – Hermes Campus.
2.800
de angajaţi
s-au mutat în noua clădire
25.000
de mp este suprafaţa noului sediu, desfăşuraţi pe parter plus
şapte etaje.
Standardele eco
În Hermes Campus, Genpact ocupă o suprafață de aproximativ 25.000 de mp, desfășurați pe parter plus 7 etaje. Standardele eco ale clădirii includ tehnologia de tavan radiant, care îmbunătățește semnificativ eficiența energetică, fațada care minimizează pierderile energetice și maximizează lumina naturală, iluminatul inteligent în funcție de momentul zilei și gradul de însorire. De asemenea, ventilația este optimizată astfel încât atriumul este încălzit sau răcit prin recircularea aerului din interiorul spațiilor de birouri, panouri solare. Materialele folosite sunt sustenabile și ecologice, există sisteme de optimizare și reciclare a apei și multe altele.
Facilităţile de care se bucură angajaţii sunt zonele de relaxare tematice – concepute alternativ pentru relaxare activă și pasivă peste 40 de spații de socializare și luat masa, parcare pentru biciclete în cadrul campusului. În plan mai sunt un wellness center, precum și un after-school.
„Am căutat să înțelegem cum colaborează angajații, frecvența și dinamica acestor interacțiuni, suportul tehnologic de care au nevoie. Am investit mult în redefinirea spațiului de lucru ca un mediu care stimulează colaborarea”, spune Laura Popa. Astfel, există peste 150 de asemenea spații – de la huddle rooms la spații open space de meeting, spații formale și informale asistate de tehnologie, începând de la soluții moderne de display (smartboards) la multiple sisteme de videoconferință și digital signage. „Ambiția noastră a fost ca oriunde te afli în clădire să ai în imediata apropiere o gamă largă de soluții spațiale și tehnologice pentru a stimula optim activitățile colegilor și ale echipelor”, declară Laura Popa.
Economiile făcute cu această mutare sunt de aproximativ 30% dintre costurile operaționale, datorită gradului înalt de eficiență energetică a clădirii. Există planuri similare și pentru angajații din Cluj, respectiv un proiect de consolidare parțială, care se va finaliza spre sfârșitul acestui an. Și în acest caz este vorba tot despre o clădire verde.
Alte acţiuni „green” ale companiei
Multiple acţiuni de reciclare, începând de la colectarea segregată a deşeurilor reciclabile, reciclarea hârtiei şi deşeurilor electronice;
Reducerea consumului de energie prin programul de „switch off – plug off” şi senzori inteligenţi;
Acţiuni de responsabilitate socială cu impact asupra mediului (de exemplu, plantări de copaci);
Reducerea amprentei de carbon, prin folosirea materialelor reciclate.
Deşeuri transformate în energie, mai puţină apă folosită
Articol preluat din numărul 236/aprilie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici