Nu mai este un mister, dar…Tu cu ce te îmbraci la birou?
Codul vestimentar la locul de muncă nu mai este un mister și în ziua de astăzi, nu mai surprinde pe nimeni. Acesta poate să difere în funcție de poziția pe care o ai în companie sau de locul și domeniul de tău lucru. Mai mult, poate fi surprinzător, atâta vreme cât știm să îl adaptăm situației.
Pentru mult mai puține ore de indecizie, Ama Fashion vine în ajutorul tău cu sfaturi despre cum să te îmbraci în funcție de locul în care lucrezi. Câteva reguli de bază se vor dovedi foarte folositoare pe termen lung și te vor ghida spre cele mai potrivite outfituri!
Ținuta office de corporație
Regulile de etichetă nu sunt foarte flexibile dacă lucrezi într-o multinațională. Codul vestimentar este de obicei strict și respectat de către toți angajații. Lucrurile stau într-o manieră similară dacă lucrezi la Front Desk și reprezinți omul de legătură între clienți și imaginea propriei companii.
Trebuie să ții minte 4 reguli simple, care te vor face să arăți impecabil. Dacă le vei avea constant în minte atunci când mergi la cumpărături cu acest scop, vei face cu siguranță alegerile potrivite.
● Cumpără haine de calitate, în cusături și tăieturi clasice
● Îmbracă haine pe măsura ta, nicio jumătate de număr mai mare sau mai mic
● Poartă haine și machiaj în culori neutre
● Păstrează doar accesoriile minimaliste. Un ceas de calitate va fi întotdeauna apreciat
Pentru a-ți face rapid o idee despre cum ar trebui să arate garderoba ta office, îți arătăm care sunt articolele vestimentare must-have în dressingul unei femei care lucrează într-o companie mare:
● Cămașa albă, din mătase sau bumbac, simplă și cambrată. Nu trebuie fie deloc transparentă sau decoltată.
● Fusta creion sau rochia office din stofă, lungă până în dreptul genunchilor. Cea mai recomandată este stofa din fibre naturale, din in, bumbac, lana sau cele din mătase naturală.
● Pantofi stiletto pe care să mergi impecabil
● Sacou sau blazer, întotdeauna cambrat, pe măsura ta, simplu
Desigur că poți purta și rochii care nu sunt din stofă sau pantaloni, pantofi cu talpă joasă sau alte culori înafară de cele neutre, însă toate acestea cu simț de răspundere. Decența nu este facultativă. Acest lucru nu înseamnă însă că trebuie să-ți inhibi personalitatea și să te cufunzi într-o cohortă de manechine la costum.
Ținuta de Agenție
Lucrul într-o agenție de publicitate/PR, de turism sau de consultanță în business este mai puțin condiționat de codul vestimentar, acesta fiind mai relaxat. Atmosfera este vizibil mai puțin apretată, însă nu trebuie să uiți că decența nu este discutabilă. Cu toate acestea, culorile și imprimeurile nu vor mai fi o problemă. Dacă îți place să te îmbraci în nuanțe aprinse, cerul este limita ta! Dacă vei acorda puțin mai multă atenție asortării acestora, vei putea face combinații de succes care să nu fie deloc plictisitoare.
Ce poți purta într-un job de agenție?
● Pantaloni sau jeans decenți, fără tăieturi care să descopere multă piele
● Cămașa fără restricții de culoare, cu imprimeuri sau pattern-uri după bunul plac
● Cardiganul din tricot, lung, scurt sau oversized ca înlocuitor al scorțosului sacou
● Pantofii cu talpă joasă, fie oxford shoes sau mocasini sau pantofi înalți cu toc pătrat
În cadrul agențiilor, rochiile și fustele pot fi mai scurte, deasupra genunchilor, păstrând totuși o lungime potrivită. De asemenea, accesoriile pot fi elementul care transformă ținuta. Un colier oversized colorat sau niște inele cu pietre mai mari pot face minuni asortate la întregul outfit.
Ținuta office de Redacție
Lucrurile stau mult mai diferit atunci când lucrezi într-o redacție. Este un job de multe imprevizibil, ești în contact cu o mulțime de oameni zi de zi, astfel că trebuie să fii mereu pregătită. În continuare, îți spunem cum trebuie să te îmbraci în funcție de tipul redacției la care lucrezi.
Cum te îmbraci dacă lucrezi la redacția unei reviste de modă?
Dacă lucrezi în redacția unei reviste glossy, de modă, cu siguranță va trebui să ai un outfit potrivit și asortat la ceea ce promovează revista. În acest caz, ținuta se va apropia mai mult de cea de corporație, cel puțin în materie de strictețe a etichetei glossy. Diferența este că vei putea să profiți de extravaganțele modei și să plusezi cu un pattern sofisticat sau o culoare puternică.
La final, dar nu în cele din urmă, orice ar fi exprimă-ți personalitatea! Căci unicitatea este unul dintre lucrurile care permite ”încălcarea” etichetei de business. Folosește parfumul preferat sau asortează hainele potrivite într-o manieră personală. Regula de bază este simplitatea, completată de bun simț. Dacă urmezi aceste sfaturi, vei fi cu siguranță în zona sigură a alegerilor corecte și chiar admirate!
Mai multe detalii pe AmaFashion