Si mai departe… ce?
Am reluat discutia saptamana trecuta. Dupa ce a analizat rezultatele financiare de pe primul trimestru, GM-ul a decis sa taie din radacini bugetul de resurse umane… in timp ce obiectivele agreate la inceputul anului au ramas aceleasi! Si presiunea a crescut considerabil pentru toti cei implicati, atat pentru omul de HR, cat si pentru echipa de top management.
O decizie luata de GM… efecte resimtite mai ales de echipa de top management.
Pana la urma, faptul ca bugetul de dezvoltare este acum practic inexistent afecteaza intreaga organizatie, mai ales top managementul, ce ar trebui sa devina mult mai interesat si implicat in luarea unor astfel de decizii. Obiectivele agreate de top management vor fi mult mai greu de atins daca oamenii din nivelul de executie nu vor fi pregatiti pentru schimbare, crestere sau orice ar presupune etapele viitoare de evolutie a organizatiei.
Ce poate face diferit top managementul?
Aratati-i HR-ului vostru ce asteptati de la el, povestiti-i care sunt grijile si ingrijorarile voastre, ce va tine treji noaptea. Vorbiti-i despre profitabilitate, cash-flow, impact in business si despre cum arata obiectivele si gandurile voastre pentru anul acesta. Ajutati-l sa inteleaga cum va poate sustine in cresterea indicatorilor de afaceri. Cereti-i sa gaseasca solutii, lasati-l sa incerce lucruri si ajutati-l pe parcurs, ori de cate ori va solicita ajutorul.
Pentru toti cei implicati, lucrurile ar fi mai simple si mai eficiente daca zona de resurse umane si Top Managementul ar vorbi acelasi limbaj facand diferenta intre "investitia in oameni" si "cheltuielile de personal".