Echilibrul dintre viața personală și afaceri: De ce să nu îl ignori
Menținerea echilibrului între viața personală și cea profesională este esențială pentru sănătatea mentală și succesul pe termen lung. În contextul în care ecranele sunt tot mai prezente în viața noastră, în care avem, oriunde am fi, acces la telefon, aplicații sau e-mail, modul în care gestionăm activitatea profesională va crește productivitatea și, în același timp, va reduce riscul de burnout.
Planificarea eficientă a timpului este esențială. Utilizarea aplicațiilor de management al timpului poate ajuta la organizarea sarcinilor și la reducerea stresului.
E important, așadar, să stabilim limite clare între partea profesională și cea personală. Mulți specialiști în domeniu încurajează liderii să le ofere angajaților un program de lucru cât mai flexibil. Potrivit HBR, acesta le oferă angajaților șansa gestionării mai eficiente a vieții personale, fără să compromită performanța profesională.
Susținerea sănătății mentale prin pauze regulate și activități de relaxare este un alt factor important. Viziunea potrivit căreia mai multă muncă înseamnă, automat, rezultate mai bune, stă din ce în ce mai puțin în picioare. Conform Forbes, angajații care beneficiază de programe de wellness sunt mai motivați și au performanțe mai bune pe termen lung.
Prin urmare, echilibrul corect între viața personală și cea profesională nu doar că îmbunătățește calitatea vieții, dar contribuie și la succesul afacerii prin angajați mai fericiți și mai productivi.
CITEȘTE ȘI: Cum să încetinești ritmul personal în 2025 fără să-ți afectezi productivitatea
Foto: ID 87552980 © Convisum | Dreamstime.com