“Găsește-ți un coach!”. Un îndemn deloc exagerat
O mare parte din clientela unui coach sunt avocați și oameni din mediul business, obosiți de bogăție fără timp liber, după cum nota The Guardian (https://jobs.theguardian.com/article/is-career-coaching-worth-the-cost-/). "Oamenii nu vin la noi pentru că își doresc un loc de muncă, ci pentru că își doresc locul potrivit", a declarat, pentru The Guardian, Corinne Mills – coach de profesie. Și a adăugat: "Ceea ce oferim este un proces de consolidare a încrederii".
La urma urmelor ce este acela un coach? Un…antrenor cu sarcini mai ales administrative, organizatorice (cf.DEX). În fapt, coaching-ul înseamnă acompanierea unei persoane până la obținerea obiectivelor pe care aceasta și le dorește. Așa cum există un coach în sport, care îi antrenează pe sportivi să fie performanți și să obțină rezultate cât mai bune, ideea coaching-ului a fost extinsă în zona de business. Antrenorul de minți, spirit și emoție însoțește pentru atingerea obiectivelor dorite.
Potrivit analiștilor în domeniu, coaching-ul este greu de rezumat în câteva cuvinte, însă el reunește concepte precum: persoană, resursă, potențial, timp, efort, exercițiu și disciplină. Desigur, acest subiect este departe de a fi epuizat, fiind o team cu largi abordări.
Tot experții în domeniu sunt cei care subliniază că nu este absolut nicio ruşine să apelăm la ajutorul unui expert pentru a le depista şi a remedia problemele la care până atunci am fost…orbi. Revista de business Fast Company, adresată liderilor şi cu un conţinut concentrat pe inovaţie, semnala la un moment dat că aproape 50 la sută dintre liderii aflaţi în poziţia de CEO şi aproape 80 la sută dintre directorii executivi de top spun că au lucrat cu un coach. Iar aproximativ sută la sută dintre liderii care au apelat la serviciile unui coach spun că au de gând să folosească din nou un coach.
O “intervenție“ din afară
Nu în ultimul rând, coachingul, consilierea și educația se inspiră, toate, din metoda de gândire și comunicare (dialog, argumentare) folosită de filosoful grec Socrate, metodă cunoscută sub numele de maieutică.
Potrivit lui John Dame, CEO al firmei Dame Management Strategies, care îi ajută pe liderii aflaţi în poziţia de CEO să îşi îmbunătăţească viaţa profesională şi rezultatele pe care le obţin pentru organizaţia pe care o conduc, în zilele noastre îndemnul “Găsește-ți un coach!“ nu este deloc exagerat. Deoarece, chiar dacă tu consideri că cel mai bun coach pentru tine ești chiar tu, o “intervenție“ din afară nu strică. Cel sau cea “din afară“ îți poate vorbi mai bine despre eşecurile și slăbiciunile tale, iar aceasta te impulsionează să înveţi lucruri noi şi te motivează să obţii succesul.