Mihai Bordeanu, Dacia: ”Mi s-a întâmplat să închid oameni într-o sală de ședințe, și pe mine cu ei, și să nu ieșim până nu rezolvam ce aveam de rezolvat”
Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head România, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
”Nu cred că se pot depăși cu adevărat obstacole serioase fără o doză de nonconformism, de neconvențional. Întâmplător sau nu, asta face parte din ADN-ul meu profesional. Mă simt bine cu ea – cu doza respectivă. Spre exemplu, mi s-a întâmplat să închid oameni într-o sală de ședințe, și pe mine cu ei, și să nu ieșim până nu rezolvam ce aveam de rezolvat”, a spus Mihai Bordeanu, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Mihai Bordeanu:
- Mă definește, atât ca om, cât și ca lider, optimismul. Știu că se poate și fac tot posibilul să se poată. Nu caut să ies în evidență, asta nu e un obiectiv per se, cel mult o consecință.
- Și starea de spirit (sau mindsetul, dacă preferați varianta englezească) e foarte importantă pentru mine. Nu poți să câștigi dacă nu vrei să câștigi; eu vreau.
- Povestea mea începe cu un workshop la Sinaia, la finalul anilor ’90, organizat de una dintre cele mai mari companii de marketing din lume – workshop la care am avut șansa să fiu selecționat și să particip. După 48 de ore intense (poate cele mai intense din experiența mea profesională), am hotărât ce vreau să fac în viață: marketing. Deși facultatea pe care o finalizam în vremea respectivă a trimis mulți colegi de-ai mei pe Coasta de Vest a Statelor Unite, eu am rămas în România să fac marketing pentru companii multinaționale – de la FMCG la mașini.
- Când eram „pe val” am hotărât – de data aceasta împreună cu familia, care crescuse binișor la număr – să plecăm din România tocmai în „țara marketingului”, și anume Marea Britanie; Londra, mai precis. A fost o experiență extraordinară care m-a învățat ce înseamnă să te adaptezi și să abordezi/lucrezi cu alte culturi. Și aventura a continuat și după UK – cu încă 5 ani la Paris, din care 3 pe o regiune care se întindea de la Vladivostok la Timișoara (140 de ore cu mașina, verificat pe Google Maps), cu sediul la Paris. M-am întors în România după pandemie și mă bucur de fiecare moment.
- La început de carieră, de fapt încă din copilărie, să fiu foarte sincer, îmi doream să fiu mecanic sau pilot de curse. Am ajuns la Automobile Dacia… deci aș putea spune că e un obiectiv atins. Sănătatea mea și a familiei mele e lucrul pe care mi-l doresc în viitorul apropiat și pe termen lung.
- Pe linie profesională, marca Dacia e în continuă expansiune și mă bucur să pot scrie și eu câteva pagini bune ale istoriei ei. Dacă vorbim de visuri, mi-ar plăcea să lansez o marcă auto în SUA și să deschid o Academie de Marketing în Europa.
Cine este Mihai Bordeanu
Mihai Bordeanu are peste 25 de ani de experiență în marketing, comerț și management, acumulată în companii de top din industriile auto și FMCG. Cariera sa a început în 2006, când s-a alăturat Toyota România, unde a deținut succesiv funcțiile de director de marketing, director comercial și director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani.
În 2010, s-a alăturat Renault Commercial Roumanie, preluând rolul de director de marketing pentru mărcile Dacia și Renault. A continuat să-și extindă responsabilitățile internaționale, ocupând funcția de director de marketing al Grupului Renault pentru Marea Britanie, Irlanda, Cipru și Malta, iar ulterior pentru regiunea Eurasia.
În 2019, a fost numit Vicepreședinte Marketing Dacia, iar din ianuarie 2021 ocupă poziția de Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head România.
Mihai Bordeanu este absolvent al Facultății de Cibernetică din cadrul ASE București și a urmat programe de management general la instituții de prestigiu precum London Business School și CEDEP (INSEAD).
Compania: DACIA
Dacia, înființată în 1966, este cel mai important constructor auto din România, lider al pieței locale și principal exportator, având un impact major asupra economiei naționale și contribuind semnificativ la PIB-ul țării.
Parte a Renault Group din 1999, Dacia este prezentă în 44 de țări de pe 4 continente, oferind vehicule robuste, fiabile și accesibile.
Modelele sale iconice includ Logan, care a democratizat accesul la automobile noi, Duster, cel mai accesibil SUV, și Sandero, lider al vânzărilor către persoane fizice în Europa.
Recent, Dacia Spring s-a remarcat ca soluția accesibilă pentru mobilitatea electrică.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră nr. 1/2024