92% dintre CEO români recunosc impactul sănătății mintale a angajaților asupra performanței | STUDIU

România traversează o perioadă de maturizare accelerată în ceea ce privește interesul pentru starea de bine la locul de muncă, iar wellbeing-ul începe să fie perceput ca o investiție strategică și nu doar ca un beneficiu suplimentar. Este concluzia studiului internațional „Return on Wellbeing 2025”, realizat de Wellhub și prezentat de 7card, care include pentru prima dată date specifice pieței din România.
Impactul sănătății mintale ale angajaților asupra performanței
Unul dintre cele mai relevante rezultate este că 92% dintre CEO români recunosc impactul direct al sănătății mintale asupra performanței organizaționale. În plus, 47% dintre liderii care se implică personal în wellbeing au crescut bugetele alocate acestor inițiative.
„Este important să te uiți la toate cele trei categorii și să ai, prin acest survey, mecanismul de a spune: Ok, poate nu fac tiroliană pentru cei de 50 plus sau pentru cei tineri o seară la focul de tabără, pentru că poate li se pare plictisitor. O să rog pe cei prezenți astăzi să se gândească care a fost ultima lor zi grea, pe care au reușit cu brio să o treacă datorită încrederii în sine, datorită suportului moral, etic, fizic, oricare ar fi fost el, al celor apropiați, fiind chiar și colegi, și să rămână cu acest sentiment că au trecut peste acea zi grea, oricât de grea a fost, și au reușit să zâmbească din nou”, a declarat Daniela Micușan, CEO Teleperformance, în cadrul lansării studiului.
Decalaj important între percepția liderilor și realitatea angajaților
Totuși, raportul scoate la iveală un decalaj important între percepția liderilor și realitatea angajaților: 93% dintre CEO spun că se bucură de o stare de bine excelentă sau bună, dar doar 63% dintre angajați confirmă acest lucru.
Liderii care participă activ la inițiativele de wellbeing sunt de două ori mai predispuși să crească bugetele dedicate acestui domeniu, ceea ce deschide oportunități de extindere a beneficiilor precum accesul la terapie, mișcare și mindfulness pentru întreaga echipă.
„42% dintre CEO investesc în well-being ca avantaj competitiv în atragerea și reținerea de talente. Și aici m-am gândit la un lucru: poate că a venit momentul ca acest mesaj, că ei pun preț pe well-being-ul angajaților, să apară explicit în oferta noastră de angajatori. Mi se pare că ar trebui să fie acolo la fel de clar și firesc ca orice alt beneficiu din suita pe care voi o oferiți. Pentru că, de fapt, well-being-ul este mult mai mult decât un beneficiu. Este ceea ce ne împinge zi de zi mai departe”, a subliniat Raluca Neacșu, Senior Manager Client Success & Wellbeing Engagement 7Card.
Liderii globali pun tot mai mult accent pe flexibilitatea muncii
Pe lângă sănătatea mintală, liderii globali pun tot mai mult accent pe flexibilitatea muncii: 58% afirmă că un program flexibil le-ar îmbunătăți propria stare de bine, iar 45% consideră esențială integrarea unor soluții virtuale și accesibile pentru toți angajații.
„Constatăm o maturizare accelerată a pieței, liderii români sunt tot mai conștienți că un program de wellbeing nu este un cost, ci un pilon esențial al performanței. Anul acesta am mai observat că organizațiile care au tratat wellbeing-ul ca pe un proces integrat, cu susținere reală din partea top managementului și implementare consecventă, au înregistrat cele mai bune rezultate”, a declarat Dan Moraru, Country Lead 7card de Wellhub.
Raportul recomandă și o mai bună monitorizare a impactului programelor de wellbeing. Directorii care primesc rapoarte lunare despre performanța acestor inițiative sunt semnificativ mai dispuși să mărească bugetele.
Adina Vidroiu, Directoare HR Microsoft România, a subliniat și importanța grijii pentru profesioniștii din HR: „Oamenii de HR sunt tot oameni. Și noi beneficiem de lucrurile pe care le implementăm în organizațiile noastre. Cred că uneori e bine să avem și mai multă grijă de noi, pentru că avem tendința să investim foarte mult încercând să ajutăm și încercând să ducem lucrurile într-o zonă în care stai. Din experiența pe care eu am în organizație, cred că singurul sfat pe care l-aș avea este să vă ascultați colegii, să vă ascultați oamenii din organizație și să începeți chiar cu un pas mic”.
Studiul, derulat la nivel global pe un eșantion de peste 1.500 de lideri de business, dintre care 150 din România, arată că liderii români devin din ce în ce mai conștienți de importanța investițiilor în sănătatea mintală și fizică a angajaților.
CITEȘTE ȘI: Poveste de brand: De la ce vine numele Amazon
Foto: ID 218876018 ©Fizkes | Dreamstime.com