Cartea Electronică de Identitate poate fi solicitată, de astăzi, şi în București. Procedura se face online

De astăzi, și locuitorii din București pot solicita cartea electronică de identitate și nu este nevoie să se prezine la ghișeu. Tot ce trebuie să facă este să intre pe platforma online a Ministerului Afacerilor de Interne și să-și aleagă ziua și ora programării. Măsura se aplică tuturor celor care au împlinit 14 ani.
Mai greu de falsificat
Cartea electronică de identitate oferă mai multă siguranță, iar datele personale sunt stocate într-un format modern, greu de falsificat. Prima eliberare este gratuită, indiferent dacă actualul buletin mai este valabil sau nu. Practic, orice persoană care dorește poate face trecerea la noul model, fără costuri.
Pentru cei care vor avea nevoie de o nouă carte electronică în viitor – în cazul pierderii sau al expirării – taxa va fi de 67 de lei. Cine preferă varianta clasică a cărții de identitate, fără cip, va plăti 38 de lei.
Când vor începe livrările pentru Capitală
Ministerul anunță că livrările pentru Capitală vor începe în jurul datei de 12 mai. Până atunci, bucureștenii pot face liniștiți programările.. Până la extinderea completă la nivel național, termenul de emitere al documentului este de aproximativ 10 zile lucrătoare, și urmează ca, odată cu digitalizarea completă, această perioadă să se reducă semnificativ.
După testul de la Cluj, acum Bucureștiul este al doilea oraș în care se extinde proiectul. În următoarele luni, sistemul va fi accesibil în toată țara. Din iunie 2025, și copiii sub 14 ani vor putea primi CEI, ca alternativă la certificatul de naștere, mai ales pentru situații administrative sau călătorii.
CITEȘTE ȘI: Managerii care își scriu singuri evaluările: joc de ego sau exercițiu de claritate?
Foto: ID 40448494 | Business ©Andrei Tailup | Dreamstime.com