CEO-ul care se duce cu autobuzul la muncă și are un salariu mai mic decât angajații lui
„Dacă managementul este distant și dacă se află sus, în nori, oamenii nu fac decât să aștepte ordine. Vreau ca oamenii mei să gândească singuri”, a declarat CEO-ul Japan Airlines pentru CBS News.
Citește și Şase căi prin care un manager poate redeveni coach-ul de care oamenii lui au nevoie
Spre deosebire de alți CEO, care nu-și concep o zi din viață fără avantajele unei mașini (fie ea personală, fie dată de firmă), Haruka Nishimatsu se duce cu autobuzul la muncă, poartă haine pe care și le-ar putea permite toți angajații lui și, deși primește în fiecare lună un salariu deloc mic, banii sunt mai puțini decât cei pe care îi primesc unii dintre angajații lui sau pe care îi primește, în medie, un director general al unei companii. Într-un an în care compania nu a avut cel mai bun profit, și-a tăiat din salariu în așa fel încât situația grea prin care trecea Japan Airlines să nu îi afecteze pe angajați.
Un alt lucru interesant în ceea ce-l privește pe CEO-ul Japan Airlines este biroul. Obișnuiți cu directori generali care au biroul separat de cel al angajaților, Haruka Nishimatsu ne uimește din nou: îi place să lucreze în mijlocul angajaților lui și biroul lui nu se deosebește cu nimic de celelalte.
Citește și Drumul ideal către succes: educaţia sau experienţa?
Când vine ora prânzului, Haruka Nishimatsu, la fel ca oricare alt angajat, se așază la coadă la cantină și își așteaptă mâncarea. Nu e chiar prânzul pe care ne-am aștepta să-l ia CEO-ul uneia dintre cele mai importante companii aeriene din lume, nu-i așa?
Când angajații muncesc pentru cineva căruia îi este frică sa-și murdărească mâinile făcând aceleași lucruri pe care le face echipa pe care o conduce, le este mai greu să muncească cu pasiune. Mai mult, atunci când nu sunt plătiți la adevărata valoare a muncii lor și au un CEO care nu se jenează să-și arate mașinile scumpe și bijuteriile, tind să devină nemulțumiți de munca lor și încep să dezvolte o antipatie pentru șeful lor. În cele din urmă, acest tip de șef nu face decât să-și distrugă compania pentru că eșuează să creeze o atmosferă unde oamenii chiar se simt bine în legătură cu munca lor și cu ceea ce fac.
Citește și George Bakopanos, GM de 9 ani în România: Când experienţa e mai importantă decât orice şcoală
Nishimatsu înțelege acest lucru și este capabil să creeze nu doar un mediu în care angajații lui se simt împliniți, dar care, pe termen lung, este profitabil și pentru companie.