Cum putem identifica „good leadership” în interiorul organizațiilor?
Din experiența mea de coaching în România pot spune că singurul rol coerent al liderului este să se asigure că există leadership la toate nivelele organizației în care activează.
Un leadership eficient va conduce întotdeauna la un scor mare al angajamentului
Un prim sfat pe care îl voi oferi în această direcție este faptul că la baza dezvoltării leadership-ului stă ideea de a aduce leadershipul la cel mai înalt nivel posibil în situația organizației respective. Nu există un tipar general valabil care să evalueze calitățile liderilor deoarece acestea sunt întotdeauna interconectate contextului.
Cea de-a doua sugestie ar fi ca liderii să se asigure de păstrarea calității și distribuției sistemice a leadershipului către toate nivelele. Aici ne referim la cazul în care în vârful organizației avem de-a face cu un leadership puternic și autentic. Vom pleca de la identificarea și demararea de dialoguri semnificative între membrii de board sau la nivelul conducerii companiei. Ce contează cu adevărat pentru organizația noastră? Care sunt subiectele cu cel mai mare impact? Este necesar să plecăm de la o chestionare profundă a companiei noastre pentru a înțelege care sunt punctele cele mai relevante și cum le putem pune în centrul dezvoltării de leadership.
În continuare este foarte important să limităm discuțiile care nu au sens pentru organizație. Acestea consumă foarte multă energie și nu conduc la schimbări sau decizii care să antreneze performanța. De asemenea, un alt punct important de discuție este să aflăm ce lipsește managerilor pentru a deveni lideri. Sau ce au în exces! Din experiența mea vă pot sfătui să urmăriți în primul rând ca managerii să învețe la rândul lor să asculte. Să își asculte și să își înțeleagă colegii, subordonații, colaboratorii, șefii.
Următorul punct urmărit este asigurarea coeziunii de grup. Este necesar ca toți angajații să cunoască și să promoveze aceleași valori ale companiei și să fie conștienți de faptul că își reprezintă organizația în fiecare context în care sunt prezenți.
Ultimul pas, dar nu cel din urmă este menținerea eficienței indiviuale la cel mai înalt standard posibil. Este foarte important ca liderii să încurajeze, asemenea unui coach, depășirea potențialului și creșterea continuă a performanței.
Toate acestea sunt câteva idei schematice, dar foarte valide. Procesul în sine de a reuși să convertești leadershipul în angajament este unul dificil, dar are rezultate uimitoare, atât pentru persoanele implicate cât și pentru organizații. Vă invit să depășiți confortul experienței si să descoperiți leadershipul autentic!
Mihai Stănescu, Managing Partner, RoCoach
A absolvit Facultatea de Psihologie cu specializarea în Psihologie Organizatională, urmând apoi Master-ul în Antropologie şi Dezvoltare Comunitară (SNSPA). În paralel, a participat la diverse cursuri şi formări în domeniile: coaching, mentoring, dezvoltare organizaţională, consiliere organizaţională, project management, strategic change management.
Mihai Stănescu este fondatorul companiei RoCoach, prima companie care furnizează servicii exclusive de coaching de nivel premium în România. În această calitate, are la activ peste 10.000 de ore de executive & business coaching de nivel premium, livrate către clienţi individuali, grupuri de oameni de afaceri şi echipe de management.
În ultimii 16 ani, Mihai Stănescu a implementat proiecte de dezvoltare organizaţională prin coaching cu peste 500 de companii private din România şi Sud-Estul Europei (Austria, Grecia, Ungaria, Bulgaria).
Activitatea companiei sale este axată pe două segmente principale ale mediului de afaceri: segmentul corporatist şi cel al IMM-urilor.
În 2007 si 2013 a avut onoarea de a primi premiul “Coach Of The Year”, ca recunoaştere atât a contribuţiei sale în creşterea notorietăţii coaching-ului în Romania, cât și a rezultatelor activităţii de coaching.