Dana CIUCA: „Încurajăm feedbackul direct, asigurându-ne că fiecare voce este ascultată și luată în considerare”
În domeniul agribusiness, Agricover este unul dintre cei mai importanți angajatori. În acest context, Dana Ciuca, HR Director la Agricover, ne oferă o perspectivă interesantă asupra echipei și a mediului de lucru al acestei companii. Îmbinând experiența specialiștilor cu potențialul și entuziasmul tinerilor, Agricover investește în pregătirea noilor generații de experți agricoli. Dana Ciuca ne dezvăluie astfel de programe de formare dedicate, cum ar fi „Sales Force One”, un program menit să pregătească următoarea generație de manageri în organizație.
Pe lângă angajamentul față de dezvoltarea profesională continuă, Agricover se distinge și prin preocuparea pentru crearea unui mediu de lucru sănătos, colaborativ și eficient. Investițiile constante în proiecte și studii de cultură și eficacitate organizațională reflectă angajamentul lor față de o experiență profesională optimă.
Agricover este recunoscut drept unul dintre cei mai importanți angajatori din domeniul agribusiness. Ce v-a ajutat să ajungeți în acest punct?
Agricover a devenit unul dintre cei mai importanți angajatori din domeniul agribusiness din România, dezvoltând, an de an, echipe de profesioniști care să contribuie la realizarea angajamentului nostru pe termen lung în sprijinirea fermierilor și a dezvoltării sectorului agricol.
De-a lungul celor 23 de ani de activitate, ne-am concentrat pe satisfacerea nevoilor fermierilor prin oferirea de inputuri agricole de înaltă calitate, finanțare specializată și soluții pentru agricultura de precizie. Am contribuit la creșterea productivității agricole, la dezvoltarea infrastructurii agricole și la adoptarea soluțiilor pentru agricultura de precizie în sector. Principalele noastre realizări contribuie la transformarea agribusinessului și au un impact semnificativ asupra agriculturii din România.
Pentru a ajunge aici, nu doar modelul de afaceri a trecut prin dezvoltări și transformări, ci și întreaga organizație. Echipa Agricover, formată astăzi din specialiști experimentați, dar și din tineri cu potențial de dezvoltare, este recunoscută drept etalon de performanță în mediul de bussiness din agricultură.
Suntem mândri că am reușit să dezvoltăm o echipă de specialiști în domeniu, oameni cu pasiune pentru agricultură și cu abilități relevante, devenind în piață o „școală de agribusiness”. Echipa noastră este motorul principal al succesului nostru și suntem dedicați continuării dezvoltării profesionale și a competențelor care să ne permită sa fim în continuare liderul pieței de agribusiness și unul dintre cei mai importanți și vizați angajatori în domeniu.
Pregătiți an de an generații noi de experți. Cum faceți, concret, acest lucru?
An de an, ajustăm programele de formare astfel încât să răspundă nevoilor specifice de dezvoltare ale colegilor noștri pentru a susține strategia companiei. Formăm anual specialiști în domeniul agricol, în unele cazuri chiar fără o expunere anterioară prealabilă în domeniul agricol și ajungem să măsurăm eficiența acțiunilor noastre constatând că cei care au și atitudinea corectă ajung în lista top performerilor din organizație.
Anul trecut, am lansat un program nou numit „Sales Force One”, dedicat colegilor din echipele comerciale din agribusiness și agrifinance, centrat pe dezvoltarea competențelor manageriale. În felul acesta, am pregătit următoarea generație de manageri în organizație oferind participanților la program posibilitatea să înțeleagă contribuția lor având imaginea de ansamblu a bussinesului. Totodată, colegii participanți sunt astfel mult mai bine pregătiți pentru a fructifica oportunitățile de promovare în cadrul organizației. Avem deja absolvenți ai programului promovați pe roluri manageriale, fapt ce a condus atât la creșterea motivației în echipe cât și la un interes sporit din partea colegilor din vânzări.
Nu ne oprim aici. Una din preocupările noastre constante este să fim pregătiți pentru impactul tehnologiei în domeniul agricol, asigurându-ne că suntem la curent și pregătim colegii cu cele mai recente tendințe și tehnologii din domeniul agricol. Totodată, prin echipe mixte din generații diferite am creat un mediu de lucru ce facilitează transferul de cunoștințe din partea specialiștilor cu experiență către tineri colegi plini de energie și idei nonconformiste, dornici de a învăța și de a crește.
Colaborăm strâns cu diverse universități oferind stagii de practică și programe de internship, mare parte dintre tineri alegând să rămână în organizație, tocmai pentru că văd această oportunitate de creștere și specializare pe domenii de interes (finanțare, ITtechnologie, comercial sau operațiuni).
De ce ați decis să investiți în proiecte și studii de cultură și eficacitate organizațională?
Cultura unei organizații poate fi asemănată cumva cu ADN-ul ei, astfel încât, odată cu expansiunea noastră în domeniul agribusiness, am înțeles importanța dezvoltării și menținerii unei culturi organizaționale sănătoase și a unui climat de lucru colaborativ pentru toți angajații noștri.
Anul trecut, am lansat pentru prima oară în parteneriat cu Human Synergistics, un survey intern de cultură organizațională pentru a evalua tipul de cultură, eficiența organizațională și modul în care se simt angajații în acest mediu. A fost o oportunitate valoroasă de a obține feedback direct de la angajați și de a înțelege mai bine nevoile lor. Analiza rezultatelor și discuțiile deschise din cadrul workshopurilor interactive ne-au permis să evaluăm starea actuală a culturii organizaționale și să identificăm direcțiile în care ne dorim să evoluăm.
Obiectivul nostru este să creăm un mediu de lucru în care fiecare membru al echipei să se simtă motivat, respectat și conectat la valorile și obiectivele Agricover. Cultura organizațională joacă un rol esențial în susținerea dezvoltării profesionale și personale a angajaților noștri și vrem să ne asigurăm că reflectă în mod corespunzător identitatea și misiunea noastră ca organizație.
Care este profilul de angajator al Agricover?
Suntem o corporație antreprenorială sau un antreprenoriat corporatist cum ne place să ne definim. Ce înseamnă asta? Îmbinăm structura și guvernanța corporativă cu agilitatea, flexibilitatea și spiritul inovator al unei afaceri antreprenoriale. Cu o echipă de peste 550 de angajați, din care jumătate sunt activi pe teren, am setat un cadru de procese și reguli ce permit derularea operațiunilor similar unei corporații, avem însă flexibilitatea să ne adaptăm rapid la schimbări și să găsim soluții inovatoare pentru a eficientiza operațiunile și a satisface nevoile clienților noștri. Sigur, adaptarea la diverse situații vine si cu provocări de multe ori, astfel încât managementul schimbării este una dintre preocupările noastre constante.
Agricover este o companie cu un portofoliu diversificat, acoperind trei segmente principale de business. Având în vedere această diversitate, regăsim în grup competențe specifice fiecărui segment de business, având însă în comun ca echipă același set de valori. Împărtășind viziunea comună a grupului și valori comune, creăm un mediu de lucru în care fiecare angajat simte că poate aduce contribuții valoroase și este apreciat și încurajat să se dezvolte.
Cum vă încurajați echipa să adopte o mentalitate deschisă față de schimbare, să accepte și să promoveze o cultură a rezilienței?
Promovăm o mentalitate deschisă față de schimbare și cultivăm reziliența în echipa noastră printr-o abordare holistică ce se bazează pe comunicare, susținere și încurajarea creativității.
Comunicarea este un pilon esențial. Asigurăm transparența și deschiderea în ceea ce privește direcția companiei și schimbările din industrie. Furnizăm angajaților informații actualizate astfel încât să înțeleagă contextul schimbărilor. Folosim canale diverse de comunicare, inclusiv un newsletter intern care evidențiază atât realizările profesionale ale angajaților, cât și aspecte din viața lor personală, pentru a crea o legătură mai profundă și un sentiment de comunitate.
Încurajăm și colectăm feedback direct de la angajați, asigurându-ne că fiecare voce este ascultată și luată în considerare. Prin intermediul chestionarelor online și a proiectelor periodice de interacțiune cu top managementul, le oferim posibilitatea să-și exprime întrebările, preocupările și sugestiile.
În cadrul proiectelor derulate, alegem să implicăm colegi aflați la început de drum în echipe de proiect în care lucrează alături de manageri seniori, încurajând și susținând intervențiile lor pentru a aduce idei noi, pentru a experimenta și a-și asuma riscuri calculate. Încurajăm un mediu de lucru în care angajații se simt liberi să exploreze și să încerce lucruri noi și constatăm că această abordare contribuie la creșterea motivației angajaților.
În ansamblu, promovăm o cultură organizațională în care angajații se simt sprijiniți, valorizați și încurajați să abordeze schimbarea cu încredere și să se adapteze la provocările din mediul de afaceri și din viața lor profesională, să fie actori ai procesului de schimbare.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 288
Pentru abonare, click aici
Pentru un preview al revistei, accesați acest link.