Cum cuantificam impactul programelor de leadership development
Însă practicile de leadership deficitare costă companiile milioane de dolari în fiecare an, datorită impactului negativ pe care îl au asupra a trei arii cheie – retenţia, satisfacţia clienţilor şi productivitatea angajaţilor. Analizând efectul pe care leadership-ul îl are asupra acestor arii, companiile şi furnizorii de training pot să indentifice şi să cuantifice mai bine impactul practicilor actuale versus îmbunătăţirea acestora prin intermediul training-ului.
Retenţia angajaţilor competenţi, motivaţi şi cu experienţă este o provocare continuă pentru majoritatea organizaţiilor. Chiar dacă ciclurile economice pot să reducă sau să crească numărul de angajaţi disponibili pe piaţă de muncă, este în interesul fiecărei companii să îşi păstreze angajaţii cu potenţial pe care îi are deja. Costurile legate de înlocuirea unui asemenea angajat sunt destul de mari, dacă luăm în considerare sarcinile suplimentare care trebuie împărţite atâta timp cât postul este vacant, găsirea unui înlocuitor şi perioadă de timp necesară pentru acomodare atunci când postul este ocupat. Conform cercetărilor Saratoga Institute, între 9 şi 32% din plecările voluntare pot fi evitate prin intermediul îmbunătăţirii abilităţilor de leadership din organizaţie.
Gradul de satisfacţie al clienţilor depinde şi el de practicile de leadership eficiente practicate. Abilitatea unui manager de a delega în mod eficient, oferirea de feedback, suport şi direcţie sunt competenţe care influenţează puternic gradul de satisfacţie al angajaţilor care la rândul lui se traduce printr-o creştere la nivelul satisfacţiei clienţilor.
Productivitatea angajaţilor este a treia arie influenţată de calitatea leadership-ului dintr-o companie. Atunci când angajaţii au resursele, suportul şi direcţia de care au nevoie productivitatea lor creşte. Chiar dacă angajaţii din ziua de azi sunt productivi de multe ori există zone unde această productivitate poate fi îmbunătăţită semnificativ.
Majoritatea angajaţilor, de cele mai multe ori nu din vină lor, nu adresează sarcinile potrivite în mod corect din cauza obiectivelor neclare, proceselor neperformante, birocraţiei, întâlnirilor neproductive, cerinţelor de raportare sau sistemelor nepotrivite. În mod evident este nerealist să ne aşteptăm că angajaţii să fie 100% productivi în fiecare zi, însă conform The Ken Blanchard Companies, practicile eficiente de leadership pot creşte acest nivel cu 5 până la 10%.
Indiferent de starea economică, elementele de bază sunt încă valabile – trebuie să ai un business plan bine pus la punct, trebuie să ai grijă de clienţii tăi şi de angajaţii tăi. Liderii sunt un element esenţial din acest proces. În cele din urmă ei sunt cei care ajută angajaţii să îşi stabilească obiective, care se asigură că aceste obiective sunt aliniate la strategia organizaţiei şi care trebuie să ofere direcţie şi suport angajaţilor. Orice schimbare – fie ea şi un proces de leadership development, – poate fi dificilă, însă cea mai costisitoare variantă este atunci când nu este luată nici o acţiune. Organizaţiile trebuie să se asigure că angajaţii lor sunt performanţi oferindu-le un leadership puternic, consistent şi inspiraţional. Prin evaluarea şi îmbunătăţirea practicilor existenţe în cadrul companiei, managerii din HR sau Organizaţional Development pot să diminueze acele aspecte care slăbesc performanţa financiară, permiţând astfel organizaţiilor din care fac parte să crească.