Eşti pregătit să fii HR Leader?
Răspundem la aceste întrebări dacă găsim răspunsul la o altă întrebare: Cum ajunge profesionistul în resurse umane într-o poziţie de leadership? Cred că într-o proporţie covârşitoare, task-urile profesionale asociate non-managerilor HR sunt de natură administrativă: contracte de muncă, gestionarea dosarelor de personal, înregistrarea angajaţilor în Revisal, calcularea salariilor şi alte asemenea sarcini de rutină. Chiar şi recrutarea devine uneori parte din această enumerare, întrucât în multe organizaţii specialistul în resurse umane are rareori un cuvânt de spus în luarea deciziei finale de angajare.
Şi chiar dacă ei rămân în postura de specialişti, valoroşi organizaţiei, nu pot să nu mă întreb dacă ei nu cumva îşi doresc mai mult decât atât… sau poate că organizaţia din care fac parte nu le-a putut capitaliza EXTRA-abilităţile astfel încât să le utilizeze în mod strategic. Iar dacă doar acestea sunt sarcinile din portofoliul lor atunci poate un asemenea specialist să devină HR Manager? Cu siguranţă! Dar oare ar fi noul HR Manager şi Leader în acelaşi timp?
Companiile de astăzi sunt nevoite să se uite la funcţiunea de HR dintr-un unghi diferit. Mediul de afaceri din zilele noastre este foarte activ, imprevizibil, iar organizaţiile simt nevoia mai mult ca niciodată de mai mulţi lideri decât manageri care să conducă funcţiile de HR. Cum? De ce? Manifestarea principală a leadership-ului în HR constă în dezvoltarea oamenilor, capitalizând toate abilităţile, competenţele şi cunoştinţele lor, şi creând astfel matricea lor de utilizare în concordanţă cu strategia de business.
Iar aici punctez faptul că o companie poate să aibă cele mai strălucite strategii de business, cele mai minuţioase planuri de afaceri şi condiţii financiare impecabile, dar fără dezvoltarea culturii organizaţionale niciunul din dezideratele sale financiare nu va fi îndeplinit. Cum să-ţi atingi ţintele de vânzări fără o echipă motivată, care are încredere în produsele/serviciile pe care le vinde? Cum să te ridici la nivelul de calitate cerut de clienţi dacă oamenii tăi lucrează pe principiul „lasă că merge şi aşa”? Cum să îţi creşti cota de piaţă dacă oamenii tăi nu ştiu cum să plece mai repede din organizaţie?
„Oamenii îl acceptă mai întâi pe lider şi abia apoi acceptă viziunea sa”, John Maxwell
HR Leader-ul este cel care transpune viziunea de business în planuri de dezvoltare a forţei de muncă astfel încât aceasta să poată fi motivată.
Cum îţi dai seama dacă o persoană este potrivită pentru a prelua poziţia de HR Leader? Am cunoscut câţiva HR Leaderi şi am observat că abilităţile de care dau dovadă sunt destul de asemănătoare cu cele ale unui CEO. Profilul sumar al HR Leader-ului demonstrează siguranţă de sine, abilitatea de a lua decizii rapide, cunoaşterea condiţiilor de business ale organizaţiei şi …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.