Metode eficiente de training pentru noii angajați
Toate aceste măsuri au ca scop îmbunătățirea rezultatelor angajaților. Ne interesează performanța. Ne interesează ca, în contextul oferit de companie, angajații să funcționeze la “cote maxime”. Iată câteva metode de training, ce s-au dovedit utile de-a lungul timpului.
Shadowing
Procesul de shadowing este o experiență „hands on”, după cum scrie și Business News Daily. În alte cuvinte, noul recrut își începe munca pentru care a fost angajat, fiind supravegheat fie de un superior, fie de un coleg care lucrează pe o poziție similară. Sigur, vor fi greșeli, dar din ele se învață și, oricum, va fi mereu cineva lângă el pentru a-i da feedback. Este și o ocazie pentru noul membru al echipei să își cunoască mai bine o parte din colegi.
Întâlniri unu-la-unu
Este o tehnică în care superiorul devine mentor pentru angajatul său. Se stabilesc întâlniri săptămânale sau chiar bisăptămânale între cei doi, în funcție de nevoile noului coleg. În aceste ședințe, este important ca recrutul să se simtă în siguranță să pună întrebări, să ceară sfaturi și să fie încurajat să vină cu propriile idei. La rândul său, superiorul trebuie să se asigure că, în discuție, sunt acoperite toate ariile care interesează atât angajatul, cât și compania.
Training la masa de prânz
Surprinzător sau nu, trainingurile de la prânz au început să fie adoptate din ce în ce mai mult în străinătate. Este o metodă informală de a petrece timp cu noul angajat, de a-i explica noi concepte, într-un mediu relaxat, și de a vă cunoaște între voi mai bine. Bineînțeles, vor mai rămâne lucruri de discutat și la birou sau în fața calculatorului, dar trainingul la masa de prânz reduce stresul noului angajat, îi dă ocazia să își spună și el părerea și este și o tehnică ce salvează din timpul de lucru. De fapt, probabil că faci asta deja, involuntar, când aduci vorba despre un proiect la masa de prânz. Doar că poate nu ai conștientizat încă beneficiile pentru noul angajat.
Tutoriale video
Este o metodă de training mai impersonală, dar extrem de utilă, întrucât angajatul poate să revadă explicațiile tale de câte ori vrea. Îți poți filma prezentările și le poți oferi echipei tale, pentru a le servi drept suport, oricând au nevoie. Dar este posibil ca trainingul video să nu fie ideal pentru toată lumea.
Sursa http://trainingtoday.blr.com