Middle-Managementul. Între „nice to have” şi „must have”
Mulți manageri care intră în această categorie și pe care-i cunosc personal sunt oameni extraordinari, deschiși, inteligenți, serioși, dar care se confruntă cu diverse clișee și prejudecăți în activitatea lor:
1. Se așteaptă de la middle manageri să funcționeze fără indicații precise, să aibă o înțelegere foarte bună a proceselor şi să comunice eficient;
2. Există o lipsă de comunicare între management-ul superior și middle management, oricât ne-am ascunde;
3. Management-ul superior nu prea oferă feedback sau cel puțin nu unul de natură să aducă valoare adăugată;
4. Management-ul superior consideră că cei aflați pe poziții inferioare nu trebuie să fie informați asupra anumitor procese sau proiecte.
Am constatat de-a lungul timpului că există din ce în ce mai multe provocări pentru cei aflați în poziții de middle-management. Se întâmplă de multe ori ca top-managementul să fie absolut convins că a comunicat totul corect și la timp, dar să afle ulterior că lucrurile nu stau tocmai așa. Și deși cei aflați la nivelul de mijloc sunt cei implicați în implementarea deciziilor asumate la vârf, deseori informația de bază lipsește sau este distorsionată în defavoarea lor. De aici și frustrările, conflictele, neînțelegerile cu consecințe directe și grave asupra business-ului. Lipsa comunicării sau a transparenței acesteia pot conduce la situații conflictuale grave, de natură să producă dezechilibre în bunul mers al companiei, până la părăsirea acesteia de către cei implicați.
Totuşi, fiind un nivel foarte expus, middle managementul constituie și o verigă extrem de importantă în întregul lanț managerial. De cele mai multe ori, oamenii din aceste poziții au ca sarcini directe să demonstreze respect, să se implice personal, cât și echipa, în rezolvarea problemelor apărute, să îmbunătățească calitatea activităților, să conducă schimbările în organizație, să transmită mesaje coerente către echipe, să reducă timpii de răspuns, să mulțumească clienții, dar să și reducă costuri, să știe să …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.