”Nu toți managerii sunt și lideri” EXCLUSIV – Directorul general Kanal D, UĞUR YEŞIL
Care sunt diferențele dintre management şi leadership? Acestea sunt evidenţiate mai ales de modul în care managerii şi liderii îşi motivează subalternii să îi urmeze, de receptivitatea de care dau dovadă, de atenţia la detalii şi de abilităţile de comunicare. Nu cred că un manager are, automat, şi calităţi de lider. Este nevoie şi de un talent natural, care nu poate fi învăţat.
Leadership-ul înseamnă influenţă, îndrumare şi sprijin, nu control. Pentru mine, respectul este marca unui lider. Amabilitatea, de asemenea, este un dar, care se întoarce întotdeauna. Sunt mai convins ca oricând de aceste lucruri, pentru că zilnic sunt implicat într-un angrenaj al resurselor umane din care fac parte peste 400 de angajaţi diferiţi, fiecare cu felul său special de a fi şi cu un rol bine definit. În industria noastră, avem de-a face cu oameni creativi, inteligenţi, care nu pot fi păcăliţi. Ei vor „vedea“ imediat dacă au în faţă un lider sau doar un manager.
Citește și ”Lecții despre oameni și leadership, de la Warren Buffett”
Dacă le spui oamenilor ce să facă, acest lucru nu îi motivează să te urmeze. Trebuie să îi determini, prin argumente raţionale şi emoţionale, să te urmeze pentru a-şi atinge obiectivele pe care le au în carieră. Cred, de asemenea, că un lider are capacitatea de a empatiza şi trebuie să îşi dezvolte abilitatea de a intui nevoile şi dorinţele celor din jur – fie că sunt la nivel subconştient sau conștient –, dar nedeclarate.
Aceste două calităţi le permit să îşi verbalizeze aceste nevoi şi, atunci când este posibil, să le îndeplinească. Dacă oamenii simt că sunt înţeleşi, apreciaţi, îndrumaţi şi susţinuţi în identificarea celei mai bune soluţii la o problemă, atunci reacţionează ca atare şi astfel se creează o legătură trainică, generând pe termen lung valoare de business.
Elemente definitorii pentru un lider
1. Comunicarea. Activăm în industria de comunicare, dar, pentru a comunica publicului, trebuie să avem o bună comunicare cu echipele noastre, fie că vorbim despre manageri, fie despre echipele de producţie. Fiecare membru al echipei noastre are un rol important şi este esenţial să ştim rolul acestuia în furnizarea de produse de televiziune competitive. Astfel, împărtăşim ideile şi planurile noastre cu cei care lucrează pentru noi. Dacă există o problemă, orice om implicat o poate expune şi o rezolvăm înainte de a escalada.
2. Împărtăşirea ideilor. Acest aspect funcţionează în ambele sensuri: de la lider către angajat, dar şi de la angajat către lider. Atunci când dorim să demarăm un nou proiect, adunăm la aceeaşi masă toate părţile implicate şi este uimitor să vezi cum o idee prinde contur, se transformă şi se dezvoltă prin împărtăşirea cu toţi participanţii.
Angajaţii pot oferi un feedback util şi pot transmite idei noi, utile pentru o companie, indiferent de industria în care activează. Provocările generează emoţie, creativitate şi motivează.
3. Lucrul în echipă. Un lider nu trasează sarcini, ci conlucreză cu angajaţii, devenind parte din echipă.
4. Utilizarea întregului potenţial. De multe ori, potenţialul angajaţilor este irosit. Un bun lider recunoaşte talentul, înţelege exact care este poziţia în care un angajat ar fi utilizat la un potenţial maxim, în conformitate cu abilităţile pe care le are. De asemenea, crearea unei relaţii la nivel personal susţine maximizarea performanţei, mai ales că petrecem o mare parte din timp la locul de muncă şi oamenii simt nevoia să creeze o astfel de legătură.
În cazul nostru, această apropiere între management şi angajaţi este o particularitate care a consolidat relaţiile interumane şi ne-a ajutat să ne atingem obiectivele de business.
Atunci când vorbim despre noi proiecte, singura limită este cerul şi fiecare membru al echipei dă, în fiecare zi, ce are mai bun. Acest aspect se vede în rezultatele înregistrate. De fapt, acesta este rolul unui lider – să proiecteze o viziune de business şi să îi motiveze pe cei din jur să îl urmeze pentru a o atinge.
Liderii adevăraţi sunt urmaţi de angajaţi excepţionali şi, în esenţă, angajaţii excepţionali determină succesul unei companii.
Citește și ”Ce făceau la 25 de ani cei mai de succes lideri de astăzi”