Philip Morris România, Top Employer pentru al 11-lea an | Gerasimos Contoguris: „Investim în economie, dar investim și în oameni”

Philip Morris România, unul dintre cei mai importanți jucători din industria tutunului, a primit, pentru cel de‑al unsprezecelea an la rând, certificarea „Top Employer”. Aceasta atestă eforturile companiei de a le oferi celor 1.500 de angajați o experiență plăcută la locul de muncă. Ce înseamnă pentru o organizație care angajează jumătate din forța de muncă din industria tutunului din România această certificare și care sunt inițiativele organizației pe zona de dezvoltare a angajaților în următoarea perioadă?
„Certificarea Top Employer reflectă angajamentul Philip Morris România de a crea un mediu de lucru apreciat de cei peste 1.500 de angajați, dar și de potențialii angajați. Ne-am propus să construim un loc de muncă în care toți angajații să poată contribui și colabora la maximum, să se sprijine reciproc, să impulsioneze inovația și atenția către consumator, atât de necesare pentru a atinge obiectivul de a construi o Românie și un viitor fără fum. Iar această certificare arată că eforturile noastre de a implementa cele mai bune practici în domeniul resurselor umane dau rezultate”, a declarat Gerasimos Contoguris, Director People & Culture la Philip Morris România.
Cu o experiență de peste 10 ani în Philip Morris International (PMI), Gerasimos Contoguris a preluat rolul de Director People & Culture al Philip Morris România de la 1 noiembrie 2024. Anterior, a deținut roluri diverse în divizii importante ale companiei, cum ar fi Supervisor Field Force Coordinator, Area Manager în Germania de Vest și Manager Commercial Deployment pentru Austria. Din 2017 face parte din echipa de People & Culture a companiei, iar din 2020 s-a mutat în Grecia unde a lucrat pentru South European Cluster / Clusterul Europei de Sud, inițial ca Manager Talent & Organization Development și apoi în P&C Operations și Labor Relations.
„Propria mea experiență profesională, mai mult de un deceniu în Philip Morris International, este elocventă pentru felul în care angajații sunt încurajați și sprijiniți să se dezvolte în cadrul companiei. Am deținut roluri diverse în divizii importante ale companiei: de la coordonator al forței de vânzări, la Area Manager pentru Germania de Vest și Manager Commercial Deployment în Austria, pentru ca, din 2017, să fac parte din echipa People & Culture. În aceste departamente am fost expus la o experiență profesională diversă, cu multe provocări, dar și succese, care a fost completată de cea mai recentă poziție pe care am deținut-o, aceea de Senior Manager People & Culture și Sustainability în cadrul echipei Philip Morris International de la Lausanne”, a mai spus el.
Gerasimos Contoguris a fost unul dintre membrii cheie ai echipei de P&C din Grecia, unde a condus echipa de resurse umane a fabricii Papastratos într-o perioadă de creștere și transformare semnificativă.
„Investim în economie, dar investim și în oameni”
În noul său rol de Director People & Culture în cadrul Philip Morris România, îl preocupă dezvoltarea profesională și personală a angajaților din ambele entități din România, divizia comercială și fabrica din Otopeni. În acest sens, organizația este atentă la nevoile colegilor și inițiază în mod constant programe care să le sprijine dezvoltarea și bunăstarea. Aceste inițiative includ workshopuri și seminarii pe teme diverse, de la dezvoltare profesională la echilibru între viața personală și cea profesională, sesiuni susținute de experți care le oferă angajaților instrumentele necesare pentru a-și îmbunătăți abilitățile și a-și gestiona mai bine timpul și stresul.
„Suntem dedicați să atragem și să reținem talente de top și să le oferim un mediu de lucru care să le permită să prospere. Certificarea Top Employer nu reprezintă doar o recunoaștere a ceea ce am realizat până acum, ci și un angajament și o provocare pentru viitor. Investim în economie, dar investim și în oameni pentru a ne asigura că Philip Morris România rămâne un loc de muncă de top, care să atragă talente și pe care să le ajute să se dezvolte”.
El a mai precizat că angajații Philip Morris România sunt cei mai importanți ambasadori ai valorilor și principiilor companiei, iar pentru a-i sprijini să se identifice cu acestea, angajații au nevoie să înțeleagă valorile și misiunea companiei și cum pot contribui la succesul comun.
PMI a investit peste 730 de milioane de dolari în transformarea fabricii de la Otopeni din 2017 încoace
„Pentru noi, construirea unui viitor fără fum, în care țigările își vor avea locul doar în muzee, este un obiectiv ambițios pe care ne dorim să îl transformăm cât mai curând în realitate”.
De altfel, ambiția PMI este de a construi un viitor fără fum și de a înlocui țigările cu produse fără fum care – deși nu sunt lipsite de riscuri – sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului. În acest context, PMI a investit, începând din 2017, peste 730 milioane de dolari în transformarea fabricii din Otopeni într-un centru de producție a consumabilelor pentru produse fără fum.
„Certificarea Top Employer este extrem de importantă atât pentru angajații actuali, cât și pentru cei care aspiră să lucreze la Philip Morris România. Pentru angajații noștri actuali, această certificare reprezintă o recunoaștere a eforturilor noastre continue de a crea un mediu de lucru în care ei se simt apreciați și valorizați. Este o confirmare că practicile noastre de resurse umane sunt la cele mai înalte standarde și că ne pasă cu adevărat de bunăstarea și dezvoltarea lor profesională. Pentru cei care aspiră să lucreze la Philip Morris România, certificarea Top Employer este un indicator clar al angajamentului nostru față de angajați. Este un semn că suntem dedicați să oferim un mediu de lucru pozitiv, cu oportunități de creștere și dezvoltare”.
„ADN‑ul PMI: ne pasă, împreună suntem mai buni și suntem inovatori”
La fel de importantă pentru Philip Morris România este promovarea unei culturi bazate pe performanță și colaborare, în care toți angajații știu că sunt acceptați, apreciați și recunoscuți pentru ceea ce sunt. „Ne pasă, ascultăm în mod activ poveștile personale, înțelegem circumstanțele individuale și ne adaptăm în permanență politicile ca să răspundă cât mai bine nevoilor acestora. Fie că este vorba despre un părinte care jonglează între viața de familie și job, un tânăr la început de carieră sau o persoană cu dizabilități, suntem aici pentru a-i sprijini”.
Philip Morris România, în zona de wellbeing, oferă şi posibilitatea de participare la competiţii pentru cei pasionați de activitate fizică, workshopuri de psihoterapie sau consiliere de nutriţie. De asemenea, se încurajează un mediu de lucru flexibil, care permite angajaților să-și gestioneze mai bine echilibrul între viața profesională și cea personală.
„Preocuparea noastră permanentă este să fim aproape de oamenii noștri,iar în 2024, ne-am codificat cultura în „ADN-ul PMI” (PMI DNA) care reiterează ideea că oamenii noștri sunt esențiali pentru succesul afacerii noastre și integrați în tot ceea ce facem. ADN-ul PMI se concentrează pe trei valori de bază: ne pasă, împreună suntem mai buni și suntem inovatori. Credem cu tărie că fiecare voce contează și că unicitatea fiecărui angajat aduce valoare echipei”.
Câteva date din strategia unui angajator de top
Peste 1.500 de angajați lucrează în cadrul Philip Morris România. În urma investițiilor începute în 2017, numărul angajaților a crescut, în medie, cu o rată anuală de 7%. La nivel național, Philip Morris generează, în mod direct și indirect, 3.000 de locuri de muncă, potrivit estimărilor companiei.
Citește integral interviul acordat de Gerasimos Contoguris, Director People & Culture, Philip Morris România: Cum se construiește o reputație solidă? Cu ajutorul oamenilor de valoare din companie

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 295 | Martie 2025