70% dintre angajați sunt plătiți pentru a pierde timpul
Chiar dacă nu vă dați seama de acest lucru, probabil vă plătiți angajații pentru a socializa cu colegii, pentru a da telefoane în interes personal sau chiar pentru a face cumpărături online. Rezultatele unui studiu recent realizat de Salary.com au dezvăluit aproape tot ce se poate ști legat de pierderea timpului la locul de muncă, iar, dacă apreciați productivitatea și performanța, veți vrea probabil să știți care au fost aceste rezultate. Pregătiți-vă, cifrele sunt șocante.
Cât de mult timp se pierde la locul de muncă?
Aproape 7 din 10 oameni au declarat că pierd timpul la serviciu, în fiecare zi. Prin urmare, doar 30% nu pierd timpul în fiecare zi; este impresionantă asemănarea cu rezultatele studiului realizat de Gallup, și anume că doar 30% din forța de muncă din America este implicată. Consider că există o strânsă corelare între cele două cercetări. 34% dintre respondenți au afirmat că pierd până la 30 de minute la serviciu în fiecare zi, iar 24% că pierd 30-60 de minute în fiecare zi. Trebuie pus accent pe „în fiecare zi”! În plus, 21% raportează că pierd vremea o dată sau de două ori pe săptămână, iar 10% afirmă că nu pierd niciodată vremea la locul de muncă. Prin urmare, angajatorii nu au rezultatele la care se așteaptă decât în cazul unui angajat din zece.
Identificarea activităților cu care se pierde timp
Cu scuzele de rigoare, domnilor, se pare că bărbații pierd mai mult timp la locul de muncă decât femeile. Conform studiului, 73% dintre bărbați pierd vremea, comparativ cu 66% dintre femei, Chiar dacă diferența nu este mare, merită totuși luată în considerare. Având în vedere că așa-numita generație Y este de ceva timp un subiect important de discuție, să vedem unde se încadrează. 75% dintre angajații aparținând generației Y, adică având vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, au afirmat că pierd vremea zilnic. Chiar dacă nu este genul de rezultat cu care să ne mândrim, veți fi surprinși să aflați că acest grup a fost întrecut de 82% dintre cei între 26 și 32 de ani și 76% dintre cei între 33 și 39 de ani care au afirmat același lucru. Între lucrătorii cu cel mult o diplomă de liceu și cei cu doctorat, cine credeți că pierde mai mult timp? Dacă vă gândiţi că este vorba despre angajații cu diplomă de liceu sau mai puține calificări, vă înșelați! Doar 59% dintre ei au declarat că pierd timpul, comparativ cu 76% dintre cei cu doctorat. Unii ar putea spune că și-au câștigat dreptul de a pierde vremea, dar adesea primesc bani serioși pentru a avea o performanță sub cea normală; prin urmare, acest gen de situație costă.
Citește și ”Semne clare că trebuie să-ți dai demisia de la job”
Dacă nu lucrează, ce fac, de fapt?
Poate că angajații dumneavoastră cei mai talentați nu sunt foarte matinali. Probabil nu au timp să își facă o cafea și să citească ziarul de dimineață precum cei 37% care au ales „citirea știrilor” ca principală activitate prin care pierd timpul. Cu toate acestea, activitatea preferată era conversația cu colegii, în proporție de 43%. Alte activități includ:
Navigatul pe internet – 28%
Site-urile de socializare – 4%
Trimiterea de SMS-uri – 4%
Apelurile telefonice personale – 4%
Cumpărăturile online – 2%
Majoritatea activităților cu care se pierde timpul sunt posibile datorită tehnologiei și a conexiunii internet de la locul de muncă, dar 20% dintre respondenți au afirmat că nu vizitează niciodată site-uri fără legătură cu serviciul, atunci când sunt la locul de muncă.
Când și de ce pierd timpul?
Există o mulțime de motive pentru care angajații pot decide să se ocupe de altceva decât de muncă. Chiar dacă unele dintre aceste motive nu au legătură cu munca, multe dintre ele au. 11% dintre angajații chestionați au afirmat că pierd vremea, deoarece nu sunt stimulați suficient să depună efort, iar 10% sută fac acest lucru deoarece sunt nemulțumiți de locurile lor de muncă, dintre care, 3% se datorează salariului mic. Restul de 9% sunt doar plictisiți. Aproape jumătate dintre respondenți au declarat că vineri pierd cel mai mult timpul, ceea ce nu ar trebui să ne surprindă. N-ar trebui să ne surprindă nici faptul că între orele 15 și 17 angajații tind cel mai mult să se îndepărteze de activitățile profesionale, dar 15% dintre cei matinali aleg să piardă timpul între orele 7 și 9 ale dimineții! În general, cu cât e mai târziu, cu atât sunt șanse mai mari să aibă loc activități extraprofesionale la locul de muncă.
Cei mai importanți factori perturbatori la locul de muncă:
Poate fi nevoie de până la 23 de minute pentru ca un angajat să revină la activitățile profesionale după ce a fost distras de altceva. Unii angajați pierd vremea fără să vrea neapărat, deoarece alți factori profesionali îi pot distrage cu preponderență chiar și pe cei mai productivi și devotați dintre angajați. În cadrul studiului s-a pus întrebarea: „Care este cel mai important factor perturbator la locul de muncă?”, iar cei 1.000 de respondenți au dat următoarele răspunsuri:
1. Prea multe ședințe – 19%
2. Ineficiența membrilor echipei – 17%
3. Colegii – 17%
4. Raporturile de forță de la locul de muncă – 13%
5. Munca intensă – 13%
6. Alte motive – 11%
7. Șeful meu – 8%
V-ar putea șoca faptul că ședințele pe care le organizați pot face mai mult rău decât bine, depășind ca importanță colegii și ineficiența membrilor echipei, în topul factorilor perturbatori de la locul de muncă. În plus, ar putea fi nevoie să vă examinați procesele manageriale, întrucât 8% au afirmat că șeful lor le distrage atenția cel mai mult la serviciu.